Consiliile Consultative de Cartier
Zi de zi, zeci de solicitări, reclamații, sugestii ajung de la dumneavoastră, pe adresa Primăriei, prin diversele instrumente pe care le folosim în acest sens: fie sunt înregistrate la Centrul de Informare pentru Cetățeni, sau sunt expediate pe adresa de e-mail a primăriei, sau apar în Forumul de discuții de pe pagina de web a instituției noastre sau sunt ridicate în timpul audiențelor.

Aceste mesaje ale dumneavoastră sunt, în momentul de față, cel mai bun contact pe care îl avem cu cetățenii. Dar aceste instrumente nu sunt nici suficiente și nici foarte acurate. Pentru că deseori, am fost acuzați că am făcut mai mult pentru unii decât pentru alții. Că am rezolvat probleme care mai puteau aștepta și nu am acordat suficientă atenție altora care erau mult mai importante.

De aceea, am hotărât crearea unui nou instrument de comunicare, între noi Primăria, cetățenii și Consiliul Local. Consiliile Consultative de Cartier vor avea ca scop găsirea problemelor cu care se confruntă cartierul dumneavoastră și stabilirea priorităților în rezolvarea acestor probleme: care sunt cele mai importante și cele mai urgente probleme din punctul de vedere al locuitorilor. O dată identificate, problemele împreună cu soluțiile propuse de cetățeni vor fi direcționate către Consiliul Local care le va analiza. 

Am ales acest mod de comunicare, pentru că cei mai buni cunoscători ai problemelor fiecărui cartier al orașului nostru sunt chiar cei care locuiesc în acele zone. Ei știu cel mai bine nevoile acelui cartier: noi locuri de joacă pentru copii, forarea de fântâni publice, iluminat stradal deficitar, străzi de reparat etc.

ªi apoi, vom avea cu toții de câștigat. Cetățenii au posibilitatea să se implice voluntar în acțiunile din cartierele în care locuiesc. Devin mai activi în soluționarea problemelor cu care se confruntă, întărind astfel legătura participativă a cetățenilor la procesul democratic de luare a deciziilor. Pentru că rolul cetățenilor nu este doar ca o dată la 4 ani să meargă să voteze. Apoi, cetățenii simt că sunt ascultați de aleșii lor, informările privind  problemele cartierelor fiind prezentate comisiilor de specialitate ale Consiliului Local.

Consilierii locali primesc informațiile corecte privind situația reală din cartiere conform percepției cetățenilor, putând, în acest fel să ia hotărârile corecte, în sprijinul cetățenilor pe care îi reprezintă.

ªi nu în ultimul rând, angajații primăriei se pot folosi de aceste informații, fiind astfel ajutați în munca de teren pe care o desfășoară, eficientizându-și, astfel, intervențiile.
Până în momentul de față, Consiliul Local Timișoara a votat doar ideea înființării acestui instrument de comunicare, urmând ca în una din ședințele viitoare de Consiliu Local să se ia în discuție și regulamentul cadru de înființare și funcționare a acestor Consilii Consultative de Cartier. Să putem pune în practică o idee care vine în ajutorul tuturor!

 

Galerie Foto Evenimente
Inaugurarea pasajului subteran Michelangelo
06 August 2015
 
Pasajul Michelangelo, unul dintre cele mai importante și complexe proiecte de infrastructură derulate de municipalitate în ultimii ani, a fost deschis circulației
Video / Declaratii / Interviuri
Spectacol de muzică, apă și lumini pe Bega
24 Iulie 2012
 
Una dintre prioritățile pe patru ani ale actualului Executiv al Primăriei este și crearea unui sistem de muzică, apă și lumini pe Bega
Newsletter

Ultima actualizare: 27.11.2019
Numar de utilizatori unici: 98284
Numar de afisari: 13410014