Îmbunătățirea sistemului de canalizare
01 Ianuarie 2004
Anul care tocmai a început aduce în atenția municipalității timișorene, pe lângă multe alte aspecte legate de modernizarea Timișoarei și necesitatea îmbunătățirii sistemului de canalizare. Este bine știut că asigurarea unui aspect urban – incluzând aici crearea de parcuri și zone verzi, de trotuare și drumuri moderne – este strâns legată de existența unei rețele de canalizare adecvată.

În prezent, sistemul de canalizare existent în Timișoara deservește doar 70 % din populația rezidentă. Zonele defavorizate din acest punct de vedere sunt în special cartierele mărginașe, unde, nu de puține ori, lipsa canalizării și acumularea de ape pluviale în exces au dus la inundarea unor locuințe și proprietăți.

O șansă pentru aceste cartiere o constituie atragerea de către municipalitate, prin intermediul RA Aquatim, a unor fonduri nerambursabile europene prin proiectul ISPA ce prevede „reabilitarea tehnologiei de epurare a apei reziduale și îmbunătățirea canalizării” în municipiul nostru. În acest sens a fost semnat contractul de împrumut în valoare de 11,5 mil. euro, între RA Aquatim și BERD, împrumut garantat de municipalitatea timișoreană.
Publicat in În loc de editorial
La final de an
01 Decembrie 2003
În urmă cu un an vă propuneam un nou instrument de comunicare: Monitorul Primăriei Timișoara. Reluam în acest fel o tradiție începută cu mai bine de100 de ani în urmă. Astfel, am putut să vă prezentăm, de-a lungul anului 2003, atât proiectele majore ale Primăriei, cât și activitatea noastră curentă. Acum, la final de an este un bun moment pentru bilanțuri și proiecte de viitor. 2003 a fost un an bogat în realizări: am deschis infocentrul turistic, am început reabilitarea a 40 de kilometri linie cale, am construit locuințe atât sociale cât și prin programul ANL, am concesionat noi terenuri în Parcul Industrial Freidorf unor firme de renume care vor crea noi locuri de muncă, am lansat emisiunea de obligațiuni municipale pentru trei proiecte majore de reabilitare de drumuri: amenajarea inelului de circulație 2 pe sectorul Calea Aradului – strada Antenei, modernizarea străzii 1 Decembrie 1918 precum și modernizarea străzilor Preyer, Ioan Barac și bucla b-dul Dâmbovița, în continuarea bulevardului Tinereții, am demarat crearea de noi instrumente de implicare a dumneavoastră în activitatea primăriei: Consiliile Consultative de Cartier și de aflare într-un mod mai ușor de informații: Call Center, am inițiat o nouă strategie de termoficare a orașului, am continuat informatizarea instituției noastre pentru a debirocratiza cât de mult se poate administrația locală.
Publicat in În loc de editorial
Call Center
01 Noiembrie 2003
Dacă timpul a devenit o constrângere și pentru dumneavoastră, sau dacă vă aflați în imposibilitatea de a vă deplasa până la noi pentru a afla, de exemplu, cât impozit aveți de plătit sau să ne reclamați că iluminatul de pe strada lasă de dorit, ori să ne transmiteți sugestii și propuneri, atunci apelați la noul nostru serviciu, care se află de astăzi la dispoziția dumneavoastră.

La numărul de telefon 969, se află 14 ore pe zi, de luni până vineri, de la 8,00 la 22,00, operatori specializați în relații publice, pregătiți să vă preia apelurile telefonice. Noul serviciu se numește Call Center și a fost introdus de Primăria Timișoara tocmai din dorința de a „economisi” timpul cetățeanului.

Un Call Center este un serviciu la dispoziția cetățeanului, unde apelurile telefonice sunt preluată de o firmă specializată în relații publice. De obicei, un Call Center este conceput în așa fel încât să poată primi, concomitent, un volum considerabil de apeluri telefonice, cu ajutorul calculatorului. Cei care preiau aceste apeluri sunt conectați la o bază de date, prin intermediul computerului. Cu ajutorul acestei baze de date au capacitatea fie să răspundă pe loc solicitărilor primite, fie să le înregistreze și apoi să le direcționeze, mai departe, către cei îndreptățiți să le răspundă. Call Center-urile au apărut în urmă cu mai bine de 30 de ani în urmă, în țările din Europa de Vest și în America de Nord, în industria hotelieră și în sistemul bancar. În momentul de față se estimează că până în 2006, în Europa vor exista peste 28.000 de Call Center-uri, în timp ce, în SUA deja există 78.000 de asemenea centre, în care lucrează peste 7.000.000 de oameni.
Publicat in În loc de editorial
Consiliile Consultative de Cartier
01 Octombrie 2003
Zi de zi, zeci de solicitări, reclamații, sugestii ajung de la dumneavoastră, pe adresa Primăriei, prin diversele instrumente pe care le folosim în acest sens: fie sunt înregistrate la Centrul de Informare pentru Cetățeni, sau sunt expediate pe adresa de e-mail a primăriei, sau apar în Forumul de discuții de pe pagina de web a instituției noastre sau sunt ridicate în timpul audiențelor.

Aceste mesaje ale dumneavoastră sunt, în momentul de față, cel mai bun contact pe care îl avem cu cetățenii. Dar aceste instrumente nu sunt nici suficiente și nici foarte acurate. Pentru că deseori, am fost acuzați că am făcut mai mult pentru unii decât pentru alții. Că am rezolvat probleme care mai puteau aștepta și nu am acordat suficientă atenție altora care erau mult mai importante.

De aceea, am hotărât crearea unui nou instrument de comunicare, între noi Primăria, cetățenii și Consiliul Local. Consiliile Consultative de Cartier vor avea ca scop găsirea problemelor cu care se confruntă cartierul dumneavoastră și stabilirea priorităților în rezolvarea acestor probleme: care sunt cele mai importante și cele mai urgente probleme din punctul de vedere al locuitorilor. O dată identificate, problemele împreună cu soluțiile propuse de cetățeni vor fi direcționate către Consiliul Local care le va analiza.
Publicat in În loc de editorial
Atestarea administratorilor de bloc
01 Septembrie 2003
Din acest an, unul dintre noile domenii în care primăria se implică este și atestarea administratorilor de bloc.

Până în momentul de față, peste 650 de administratori au participat la examenul de atestare. Mai bine de 600 dintre ei au susținut cu succes probele examenului. Au participat atât administratori cu ani buni de experiență, cât și cei care se află la început de drum și sunt proaspeți absolvenți ai cursurilor în domeniu, organizate de Federația Asociaților de Locatari Timișoara.

Aceste examinări vor fi continuate în funcție de solicitările pe care le avem de la cei interesați. Rezultatul acestor atestări va fi promovarea administratorului de bloc competent, cu experiență, fără cazier, cunoscător al legislației în domeniu și capabil să depună garanții materiale în contul asociației de proprietari unde activează.
Publicat in În loc de editorial
<<1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, >>

Galerie Foto Evenimente
Inaugurarea pasajului subteran Michelangelo
06 August 2015
 
Pasajul Michelangelo, unul dintre cele mai importante și complexe proiecte de infrastructură derulate de municipalitate în ultimii ani, a fost deschis circulației
Video / Declaratii / Interviuri
Spectacol de muzică, apă și lumini pe Bega
24 Iulie 2012
 
Una dintre prioritățile pe patru ani ale actualului Executiv al Primăriei este și crearea unui sistem de muzică, apă și lumini pe Bega
Newsletter

Ultima actualizare: 27.11.2019
Numar de utilizatori unici: 98284
Numar de afisari: 13234183