4,5 milioane de lei sprijin financiar pentru proprietarii de clădiri istorice
Primăria Municipiului Timișoara anunță lansarea Programului de sprijin financiar acordat proprietarilor de clădiri istorice din zona de acțiune prioritară a Municipiului Timișoara, conform Hotărârii Consiliului Local Timișoara nr. 514/2013.

Pot participa la program deținători – persoane fizice – ai clădirilor care prin nivelul de degradare a sistemului de închidere perimetrală, pun în pericol sănătatea, viața, integritatea fizică și siguranța populației și/sau afectează calitatea mediului înconjurător, a cadrului urban construit și a spațiilor publice urbane.
Pentru anul 2014 suma alocată de Primăria Municipiului Timișoara acestui program este de 4.500.000 lei. Ordinea la finanțarea lucrărilor se face conform punctajului obținut, în limita fondurilor disponibile. Dacă în urma primei sesiuni de depunere și evaluare suma nu se epuizează, procedura se poate relua.

Conform art. 38 alin 5 din Legea nr. 422/2001, privind protejarea monumentelor istorice „La data alocării sprijinului financiar în cuantumul contribuției autorităților administrației publice locale (Primăriei Municipiului Timișoara) asupra imobilului monument istoric în cauză se constituie o garanție imobiliară pentru o perioadă de 10 ani în favoarea unității administrativ-teritoriale (Primăriei Municipiului Timișoara)”.

Prin acest program, Primăria Municipiului Timișoara achită integral contravaloarea lucrărilor de reabilitare a clădirii și recuperează de la proprietari 80% într-o perioadă de 10 ani (120 de luni), în baza contractelor de finanțare semnate și a constituirii garanției imobiliare asupra imobilului. Diferența de 20% este sprijin financiar nerambursabil suportat de Primăria Municipiului Timișoara.

Costurile întregii documentații tehnice necesare obținerii autorizației de construire, precum și documentația tehnico-economică necesară executării lucrărilor cad în sarcina proprietarilor și reprezintă contribuția proprie la acest Program.

Primăria Municipiului Timișoara organizează procedura de achiziție publică (licitație) pentru desemnarea constructorilor care vor realiza lucrările de reabilitare. Asociația de proprietari își va desemna un reprezentant în comisia de licitație.

Dosarele se preiau în perioada 12 martie – 10 aprilie 2014, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, pentru Direcția Urbanism. Detalii suplimentare pe
www.primariatm.ro, sau la email brcci@primariatm.ro.
 
Dosar
Hărți
HCL 514/2013
 

Galerie Foto Evenimente
Inaugurarea pasajului subteran Michelangelo
06 August 2015
 
Pasajul Michelangelo, unul dintre cele mai importante și complexe proiecte de infrastructură derulate de municipalitate în ultimii ani, a fost deschis circulației
Video / Declaratii / Interviuri
Spectacol de muzică, apă și lumini pe Bega
24 Iulie 2012
 
Una dintre prioritățile pe patru ani ale actualului Executiv al Primăriei este și crearea unui sistem de muzică, apă și lumini pe Bega
Newsletter

Ultima actualizare: 15.05.2020
Numar de utilizatori unici: 98284
Numar de afisari: 13677954