Vaporașe pe Bega

Chiar dacă pare doar un vis frumos pentru mulți timișoreni, reluarea circulației pe Canalul Bega, sub forma transportului în comun ar putea deveni realitate în circa doi ani. Proiectul a început să se cristalizeze și realizarea lui a intrat în linie dreaptă.

În momentul de față, la Primăria Timișoara se pregătește licitația pen­tru alegerea firmei care va rea­li­za studiul de fezabilitate pentru na­vigația pe Bega. Viitorul studiu va stabili exact unde vor fi stațiile de vaporașe, podurile și cele 6-7 pasarele de unde se va putea efectua transportul public pe apă. Ideea generală, dată de strategia "Timișoara - Vision 2030”, strategia de transport integrat realizată de experții germani de la Institutul Fraunhofer împreună cu specialiști timișoreni, este de realizare a unui transport alternativ, nu doar de navigație de agrement.  Iar studiul de fezabiliate va fi menit tocmai să ofere modalitățile concrete prin care se va realiza acest lucru. Deoarece este vorba despre un studiu care trebuie să fie bine documentat, realizarea lui va dura ceva timp, astfel că se va ajunge efectiv la reluarea transportului public cu vaporașe în doi ani.

Situația actuală

Pentru prima oară în România în anul 1869 se făceau pe Bega primele curse de pasageri. Astăzi, în condițiile actuale nu se poate face navigație pe Bega, deoarece canalul trebuie dragat. Operațiunea va fi derulată de Compania Apele Române, care a obținut în acest sens o finanțare de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei. Pe unele porțiuni Canalul Bega va fi adâncit.

Organizarea transportului cu vaporașe

La finalizarea acțiunilor de ecolo­gizare și dragare, Timișoara trebuie să fie pregătită pentru navigație, societatea de transport public local, RATT, urmând să cumpere vaporașele, care sunt mai ieftine decât celelalte mijloace de transport în comun. De pildă, trei vaporașe costă cam cât un troleibuz, până în o sută de mii de euro și ar fi nevoie de vreo 10-12. Avantajele transportului public cu vaporașul ar fi faptul că e un gen de transport care poluează mai puțin, fiind mai puțin nociv pentru mediu, dar și mai ieftin. Experții susțin că va fi și mai rapid, deoarece Bega taie orașul de-a dreptul, iar vaporașele nu trebuie să stea la semafoare și nu se blochează în intersecții din cauza vreunui șofer indisciplinat.

Ziua Begăi, o premieră reușită

În acest an, de Ziua Mediului, în 5 iunie, pentru prima dată a fost sărbătorită Ziua Begăi,“Bega Day“. A fost un eveniment maraton, în cadrul căruia s-au desfășurat concomitent o serie de evenimente care au avut rolul de a aduce Bega în prim-plan. Pe parcursul a opt ore studenții de la arhitectură, peisagistică și artă au încercat să rezolve probleme de urbanism în cadrul unui workshop privind reabilitarea canalului Bega.

 

Galerie Foto Evenimente
Inaugurarea pasajului subteran Michelangelo
06 August 2015
 
Pasajul Michelangelo, unul dintre cele mai importante și complexe proiecte de infrastructură derulate de municipalitate în ultimii ani, a fost deschis circulației
Video / Declaratii / Interviuri
Spectacol de muzică, apă și lumini pe Bega
24 Iulie 2012
 
Una dintre prioritățile pe patru ani ale actualului Executiv al Primăriei este și crearea unui sistem de muzică, apă și lumini pe Bega
Newsletter

Ultima actualizare: 26.02.2020
Numar de utilizatori unici: 98284
Numar de afisari: 13499316