Responsabilitatea Socialã a Companiilor
Joi, 18 septembrie, în Sala de Marmură a Muzeului Banatului, 15 companii și-au dat întâlnire pentru a lansa un nou proiect: „Dezvoltarea unei Rețele privind Responsabilitatea Socială a Companiilor în București și Timișoara”. Alături de ele, reprezentanți ai instituțiilor publice locale și ai organizațiilor non – guvernamentale din Timișoara. Alături de ceilalți parteneri în program se află și Primăria Municipiului Timișoara.

Inițiativa de a forma acest parteneriat – de fapt, o rețea privind responsabilitatea socială a companiilor în România – este finanțată printr-un grant acordat de programul Matra al Ministerului Afacerilor Externe din Olanda și realizată de Fundația Rațiu România în cooperare cu European Knowledge Exchange Forum, din Olanda.  

Responsabilitatea socială a companiilor se referă la dorința companiilor de a plasa preocupările sociale și de mediu în cadrul operațiunilor lor și al interacțiunii lor cu cei direct interesați.
Scopul acestei rețele este de a sprijini diverse inițiative și programe. În acest sens, s-a convenit stabilirea unei coaliții „business to business” pentru a uni și utiliza în mod eficient resursele companiilor implicate. De asemenea, se dorește stabilirea de parteneriate locale  cu organizații ale administrației publice locale și alte organizații neguvernamentale. Aceste parteneriate locale vor identifica nevoile tinerilor și a familiilor acestora și vor crea proiecte care vor trata aceste nevoi. În plus, această nouă rețea formată dorește să devină membră a Rețelei Europene privind Responsabilitatea Socială a Companiilor. În prezent 40 de companii internaționale și 15 organizații naționale partenere fac parte din această rețea.

De ce sunt interesate companiile să contribuie la proiecte sociale, proiecte care îi vizează pe orfani, copii ai străzi, tineri fără locuri de muncă, vârstnici, spitale, școli, activități de cultură etc.? Sunt companii care participă din motive etice, convinse că au o misiune în dezvoltarea stării comunității locale și a calității mediului.

Alte companii doresc, pur și simplu, să-și construiască o imagine pozitivă în comunitatea în care își desfășoară activitatea.

De asemenea, o comunitate bogată își poate permite să cumpere mai multe produse, cooperarea cu autoritățile publice duce la încredere și înțelegere reciprocă.

La întâlnirea de joi, prezentarea noului proiect a fost făcută de Leo van Doesburg, director al Centrului de afaceri româno – olandez. În cadrul acestei întâlniri, a fost pusă la dispoziția o hartă a nevoilor sociale, care cuprinde priorități ale municipiului Timișoara și proiecte importante propuse de organizațiile guvernamentale și neguvernamentale din Timișoara.
S-a convenit ca următoarea întâlnire să aibă loc peste o lună și să se discute proiecte concrete.   

 

Galerie Foto Evenimente
Inaugurarea pasajului subteran Michelangelo
06 August 2015
 
Pasajul Michelangelo, unul dintre cele mai importante și complexe proiecte de infrastructură derulate de municipalitate în ultimii ani, a fost deschis circulației
Video / Declaratii / Interviuri
Spectacol de muzică, apă și lumini pe Bega
24 Iulie 2012
 
Una dintre prioritățile pe patru ani ale actualului Executiv al Primăriei este și crearea unui sistem de muzică, apă și lumini pe Bega
Newsletter

Ultima actualizare: 15.05.2020
Numar de utilizatori unici: 98284
Numar de afisari: 13662344