Sistemul de ticketing

Sistemul integrat pentru eficientizarea încasărilor și cheltuielilor Regiei Autonome de Transport Timișoara are două componente esenþiale: sistemul automat de taxare și sistemul de monitorizare a vehiculelor.

Sistemul automat de taxare (SAT)

Sistemul automat de taxare care va fi instalat la RATT are următoarele obiective:

  • protecția și creșterea încasărilor, prin reducerea fraudei
  • îmbunătățirea managementului companiei, prin informații obiective și complete referitoarela toate componentele sarcinii de transport
  • relevarea precisă și obiectivă a utilizării titlurilor de transport cu subvenționare parțială sau totală
  • îmbunătățirea procedurilor comerciale interne
  • îmbunătățirea ofertei tarifare și creșterea calității serviciilor comerciale oferite călătorilor.

Sistemul automat de taxare se adresează tuturor călătorilor care folosesc serviciile de transport public ale RATT. De aceea, sistemul va oferi moduri alternative de validare a călătoriei pentru cele două mari grupe de călători: cei fideli și cei ocazionali. Pentru călătorii ocazionali se vor păstra într-o primă etapă biletele de hârtie, iar pentru călătorii fideli se va folosi cartela contactless. Sistemul automat de taxare va fi deschis, unizonal pentru bilete și abonamente, cu taxare la număr de stații parcurse pentru cardul „portofel electronic”. Sistemul va prelua întreaga ofertă tarifară a RATT, inclusiv gratuitățile, și va oferi suplimentar posibilitatea tarifării proporționale cu numărul de stații parcurse prin transportul în comun.

Sistemul de monitorizare a vehiculelor (SMV)

Obiectivele urmărite prin implementarea sistemului de monitorizare a vehiculelor sunt:

  • eficientizarea utilizării parcului de vehicule, prin planificarea și monitorizarea în timp real a capacității de transport
  • reducerea cheltuielilor operaționale legate de salarii, combustibili și energie electrică
  • îmbunătățirea gradului de îndeplinire a programelor de circulație
  • îmbunătățirea informării călătorilor în stații.

Sistemul de monitorizare a vehiculelor va fi format din cinci subsisteme, corespunzătoare unor grupe distincte de funcționalități: management flotă, comunicații, echipamente îmbarcate, informare călători, numărare călători.

Integrarea SAT și SMV

Definirea și actualizarea rețelei de transport se va realiza în cadrul sistemului automat de taxare și se va transmite într-un format standardizat în sistemul de monitorizare a vehiculelor. Eventualele neconcordonațe între liniile planificate și locul în care sunt identificate vehiculele vor genera în dispecerat o alarmă „ieșire din traseu”. Informația de localizare a vehiculelor va fi transmisă on-line dispeceratului, iar sistemul automat de taxare va permite generarea rapoartelor de dinamică a fluxurilor de călători și de prestație a echipelor de control.

 

Galerie Foto Evenimente
Inaugurarea pasajului subteran Michelangelo
06 August 2015
 
Pasajul Michelangelo, unul dintre cele mai importante și complexe proiecte de infrastructură derulate de municipalitate în ultimii ani, a fost deschis circulației
Video / Declaratii / Interviuri
Spectacol de muzică, apă și lumini pe Bega
24 Iulie 2012
 
Una dintre prioritățile pe patru ani ale actualului Executiv al Primăriei este și crearea unui sistem de muzică, apă și lumini pe Bega
Newsletter

Ultima actualizare: 29.08.2019
Numar de utilizatori unici: 98284
Numar de afisari: 13157778