Șoseaua de centură a Timișoarei
Realizarea șoselei de centură a orașului e concepută pe trei tron­soane distincte, care se află în di­ferite stadii de proiectare și de execuție. Deoarece ea va fi in­clu­să în sistemul de transport pa­­neu­ropean trebuie să respecte reglementările europene în do­meniu. Astfel, șoseaua de cen­tu­ră a Timișoarei este concepută pen­tru viteza de 110 km/h și va avea profil de au­to­stradă. Asta în­­seamnă că pe am­bele părți vor fi prevăzute spații verzi, iar pe o dis­tanță de 100 de metri din axul șoselei nu este per­mis să se construiască nimic. În pri­ma etapă, șoseaua de centură va avea doar două benzi, urmând ca, în funcție de finan­țarea pe care o vom obține, lucra­rea să se ex­tin­dă.

În perspectivă, după fina­li­za­rea lucrărilor, vor exista șapte puncte în care șoseaua de centură se va intersecta cu penetrațiile spre oraș: pe Calea Lugojului (în dreptul drumului existent spre aeroport), pe Calea Lipovei (după localitatea Dum­brăvița), pe Calea Aradului (înainte de intersecția cu loca­litatea Sânandrei), pe Calea Torontalului (după intersecția cu calea ferată), pe Calea Jimboliei (înainte de localitatea Săcălaz), la intersecția dintre Calea Șagului și drumul spre localitatea Parța, pe Calea Moșniței (după intersecția cu calea ferată).

Tronsonul Calea Lugojului – Calea Aradului este deja în curs de realizare. Proiectarea a început în 1997 și anul trecut s-a de­ma­rat exe­cuția aces­tei porțiuni. Costurile sunt acoperite din fonduri provenite de la Guvernul Japoniei și se estimează că lucrările se vor finaliza anul viitor. Pe acest tronson se va realiza racordul cu drumul spre aeroport.

Cel de-al doilea tronson, Calea Aradului – Calea Șagului se în află în stadiul de proiect. În urma unui parteneriat cu o firmă italiană, IDROESSE INGEG­NE­RIA, Guvernul Italiei acoperă ju­mătate din costurile studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic al lucrării. Cealaltă jumătate este finanțată de C.L.T. și C.J.T. în cote părți egale. Aceste documente, realizate de firma italiană, vor fi finalizate în cursul acestei primăveri, urmând să fie înaintate Consiliului Local Timișoara spre aprobare. Următorul pas este găsirea de finanțare la Uniunea Europeană pentru realizarea propriu-zisă a șoselei.

O dată finalizată și această porțiune a șoselei de centură, cele două tronsoane, Calea Lugojului – Calea Aradului și Calea Aradului – Calea Șagului vor asigura funcționarea corectă a orașului, descongestionând traficul în Ti­mi­șoara. De aceea, realizarea celui de-al treilea tronson, Calea Șagului – Calea Lugojului nu este imperativă și ea reprezintă o lucrare de perspectivă.


 

Galerie Foto Evenimente
Inaugurarea pasajului subteran Michelangelo
06 August 2015
 
Pasajul Michelangelo, unul dintre cele mai importante și complexe proiecte de infrastructură derulate de municipalitate în ultimii ani, a fost deschis circulației
Video / Declaratii / Interviuri
Spectacol de muzică, apă și lumini pe Bega
24 Iulie 2012
 
Una dintre prioritățile pe patru ani ale actualului Executiv al Primăriei este și crearea unui sistem de muzică, apă și lumini pe Bega
Newsletter

Ultima actualizare: 11.01.2019
Numar de utilizatori unici: 98284
Numar de afisari: 12244087