Prima pagina Harta site Romana English Deutsch
Mareste textul Micsoreaza textul Reseteaza dimensiunea textului Schimba contrastul Varianta pentru mobil
  Monitorul Primariei | Timisoara
Sugestii și reclamații  |  Anunțuri  |  Link-uri Utile  |  Harta Municipiului Timișoara  |  Harta Restrictii Circulatie  |  Album foto  |  Hartă site
  Info primărie
   Localizare/Contact
   Conducere
   Organigrama
   Audiențe
   Acte normative privind funcționarea instituției
   Resurse Umane
   Raportul Primarului
   Raportul Viceprimarilor
   Rapoarte anuale ale Consilierilor Locali
   Raport anual conform OUG 109/2011
   Nomenclatorul stradal
   Dicționar explicativ al denumirii străzilor din Timișoara
   Agenda culturală
   Strategia Culturală a Municipiului Timișoara 2014-2024
   Strategia pentru Tineret a Municipiului Timișoara 2014
   Agenda sportivă
   InfoUtile/LinkUtile
   Strategia Anticorupție a Primăriei Municipiului Timișoara
   Alegeri ptr. Președintele României 2019

Cauta


cautare avansata >>
forum timisoara
album foto timisorean
  Documente publice
   Informații de interes public
   Prelucrarea datelor cu caracter personal
   Dispoziții Primar cu caracter normativ
   Finanțe publice
   Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creștere Timișoara
   STRATEGIA INTEGRATĂ DE DEZVOLTARE URBANĂ 2015-2020/ Plan Integrat de Dezvoltare
   Strategii
   Studiul de fundamentare istorică "Zone construite protejate - Timișoara 2011"
   Reabilitarea clădirilor istorice
   Declarații de avere și de interese
   Planuri urbanistice
   Ședințe C.T.A.T.U.
   Aviz de Oportunitate
   Aviz Prealabil de Oportunitate
   Aviz de inițiere
   Aviz C.T.A.T.U./Arhitect Șef
   Aviz de principiu
   Aviz Consultativ
   Proiecte cu finanțare europeană
   Harta de zgomot
   Proiect privind planuri de acțiune pentru prevenirea și reducerea zgomotului ambiant în Municipiul Timișoara
  
Acte necesare și formulare

   Asociații de proprietari
   HG 401/2013 pentru aprobarea normelor de aplicare a Legii nr. 165/2013
   Notificări/Revendicări
   Plan Local de Apărare 2018-2021
   Publicatii de vanzare
   Oferte de vânzare teren conform Legii 17/2014
   Lista structuri asociative din agricultură conf. Legii 145/2014
   Harta Restrictii Circulatie
   Investiții în Timișoara
   Parc Industrial Freidorf


<<
data curenta
>>
August 
LMMJVSD
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
   

Verificări privind gestionarea deșeurilor în spitalele timișorene
28.08.2007


În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deșeurilor - modificată și completată - și a ordinului 219/01.04.2002 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activitățile medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activitățile medicale, - autoritățile administrației publice locale, prin consilierii de la Direcția de Mediu, au controlat pe parcursul lunii august instituțiile cu specific medical de pe raza Municipiului Timișoara cu privire la modul de gestionare a deșeurilor menajere precum și a celor specifice intrate în categoria deșeurilor periculoase.
Astfel, a fost verificat modul în care este respectată procedura privind fluxul specific al deșeurilor spitalicești, documentele care certifică baza legală în care aceste instituții își desfășoară activitatea (autorizația de mediu, autorizația sanitară de funcționare etc.), contractele în baza cărora se derulează acțiunile igieno-sanitare (contracte de deratizare-dezinsecție, contracte de dezinfecție, contracte pentru neutralizarea deșeurilor menajere și periculoase).
Au fost verificate Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie "Dr. Victor Babeș" și Institutul de Boli Cardiovasculare Timișoara, Spitalul Clinic de Obstetrică și Ginecologie Dr. Dumitru Popescu, Spitalul Clinic Județean de Urgență Timișoara, Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii "Louis Țurcanu", Spitalul Clinic Municipal de Urgență Timișoara, Spitalul Militar, Spitalul CFR.
În urma verificărilor, s-a constatat că în majoritatea spitalelor modul de gestionare a deșeurilor periculoase respectă standardele și procedurile stipulate în ordinul 219/01.04.2002, colectarea și depozitarea temporară a acestora în incinta unităților respectând legislația, urmând ca acestea să fie neutralizate de firme special autorizate (în general contracte cu S.C. Pro Air Clean S.A.); deșeurile cu caracter menajer sunt preluate de S.C. Retim S.A.; s-a constatat o redusă implementare a sistemului de colectare selectivă a deșeurilor și o necorelare între raportările lunare efectuate de spitale către Autoritatea de Sănătate Publică privind cantitățile de deșeuri rezultate din activitățile medicale și Formularul de expediție/transport al deșeurilor medicale transmis de S.C. Pro Air Clean S.A; sunt spitale care nu au respectat prevederile Ordonanței de Urgență 195/2005 privind obligativitatea vizării anuale a autorizațiilor de mediu; fenomene de depozitare a deșeurilor rezultate din lucrările de construcție în amplasamente ilegale; lipsa contractelor pentru neutralizarea deșeurilor provenite de la blocul alimentar care sunt echivalate ca deșeuri menajere periculoase (pentru secțiile de boli infecțioase din cadrul unor spitale).
În urma verificărilor, s-a dispus luarea următoarelor măsuri pentru ameliorarea calității mediului din aceste unități: respectarea strictă a tuturor dispozițiilor prevăzute în ordinul 219/01.04.2002 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activitățile medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activitățile medicale; demararea procedurilor privind obținerea unei noi autorizații de mediu în conformitate cu Ordinul 876/2004; realizarea de contracte cu firme abilitate în activități de dezinfecție și respectiv eliminare a deșeurilor alimentare potențial contaminate; realizarea unei estimări cât mai exacte a cantităților de deșeuri generate, îndeosebi a celor periculoase; evacuarea deșeurilor de materiale de construcții depozitate ilegal în incinta unității; implementarea sistemului de colectare selectivă, colectându-se separat deșeurile reciclabile; amenajarea adecvată a spațiilor verzi proprii prin lucrări specifice de igienizare, tăieri de corecție, cosit etc.
Pentru realizarea acestor măsuri au fost dispuse termene cuprinse între 15 și 30 de zile. La expirarea termenului prevăzut, Direcția de Mediu, prin personalul de specialitate, va verifica modul în care unitățile în cauză s-au conformat măsurilor impuse.


Primar,
Gheorghe CIUHANDU

- in format .pdf - versiunea de tiparit

  Anunțuri din 28.08.2007
Prima pagină  |  Album foto  |  Hartă site  |  Index site
Copyright © Primăria Municipiului Timișoara 2002-2010  |  Powered by EXPERTISSA Timișoara