Carte de identitate provizorie

Cartea de identitate provizorie se eliberează īn cazul īn care solicitantul nu posedă unul sau mai multe documente din cele prevăzute de legislaţia īn vigoare pentru eliberarea cărţii de identitate, pentru următoarele motive:

a) "lipsă certificat de naştere", "lipsă certificat de căsătorie" sau "lipsă dovadă divorţ" - pentru persoanele care nu pot prezenta dovada numelui, a prenumelui, a datei de naştere ori a stării civile;

b) "lipsă locuinţă" - pentru persoanele din categoria celor lipsite de adăpost, care nu pot declara adresa unui imobil cu destinaţie de locuinţă;

c) "lipsă dovada adresei de domiciliu" - pentru persoanele care locuiesc īntr-un imobil cu destinaţie de locuinţă şi nu pot prezenta documentul cu care să facă dovada adresei de domiciliu.

acte necesare

pentru eliberarea cărţii de identitate provizorii se vor prezenta:

  • Cerere pentru eliberarea actului de identitate (anexa11)

    se listează pe o singură foaie A4, față-verso (conform art. 85 alin. (2) din H.G. nr. 1375/2006)

    se completează cu majuscule și se semnează doar īn fața lucrătorului de la ghișeu

  • trei fotografii mărimea 3/4 cm, avānd la bază o bandă albă de 7 mm;

  • chitanţa reprezentānd contravaloarea cărţii de identitate provizorii;

īnsoţite de documentele pe care le deţineţi, din cele enumerate mai jos:

  • certificatul de naştere, īn original şi copie (īn cazul īn care deţineţi mai multe certificate de naştere, īn original, se vor preda certificatele vechi şi se va prezenta ultimul certificat eliberat); nu se acceptă copie legalizată;

  • certificatul de căsătorie, īn original şi copie, īn cazul persoanei căsătorite, chiar dacă prin căsătorie nu s-a schimbat numele de familie! nu se acceptă copie legalizată;

  • hotărārea de divorţ, definitivă sau certificatul de divorţ, eliberat de notar, īnsoţit de acordul parental / convenţia īncheiată īn procedura divorţului cu copii minori, īn original şi copie, īn cazul persoanei divorțate

    Notă:

    Īn hotărārea de divorţ trebuie să se precizeze obligatoriu numele de familie al soţilor purtat īn urma divorţului, excepţie făcānd situaţiile īn care īn timpul căsătoriei soţii nu īşi schimbă numele de familie (fiecare īşi păstrează numele avut īnainte de īncheierea căsătoriei). Īn cazul īn care s-a omis pronunţarea cu privire la numele de familie purtat īn urma divorţului trebuie să solicitaţi completarea hotărārii de divorţ.

    Īn cazul īn care divorţul a fost pronunţat īn străinătate este necesar ca hotărārea să fie mai īntāt īnscrisă īn registrul de căsătorie. Pentru detalii privind procedura īnscrierii īn registrul de căsătorie a divorţului pronunţat īn străinătate vă rugăm să accesaţi acest link.

    Īn cazul īn care prin divorţul pronunţat īn străinătate se dispune cu privire la exercitarea autorităţii părinteşti asupra copiilor minori este necesar ca hotărīrea de divorţ să fie recunoscută īn Romānia la tribunalul competent.

  • certificatul de căsătorie și certificatul de deces al soţului decedat / soţiei decedate, īn original şi copie, īn cazul persoanei văduve; nu se acceptă copie legalizată;

  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, īn original şi copie - pentru detalii accesaţi acest link

Taxă carte de identitate provizorie: 1 leu

Foarte important!

Īn cazul īn care nu deţineţi certificat de naştere / căsătorie, iar actul dvs. de identitate este expirat sau pierdut / furat:

 

1) dacă adresa dvs. de domiciliu se află īn raza de competență a serviciului nostru*,  iar nașterea / căsătoria dvs. a fost īnregistrată īn Timișoara veţi obține actul de identitate īmpreună cu certificatul de naștere de la serviciul nostru de evidență a persoanelor, fiind necesar să completaţi două formulare (cerere pentru eliberarea actului de identitate şi cerere pentru eliberarea certificatului de naştere / căsătorie) și să depuneţi celelalte documente pentru eliberarea cărții de identitate.

 

2) dacă nașterea / căsătoria dvs. a fost īnregistrată īn altă localitate este necesar să solicitați mai īntāi o carte provizorie de identitate (cu termen de valabilitate de 1 an), īn baza căreia puteți solicita eliberarea certificatului de naștere / căsătorie de la structura de stare civilă care a īnregistrat nașterea / căsătoria sau īn raza căreia aveţi domiciliul. După obținerea certificatului de naștere / căsătorie veţi putea solicita o carte de identitate cu valabilitate de 4 ani / 7 ani / 10 ani / nelimitat. (Termenul de valabilitate al cărții de identitate este 4 ani, pentru persoanele cu vārsta cuprinsă īntre 14 şi 18 ani; 7 ani, pentru persoanele cu vārsta cuprinsă īntre 18 şi 25 de ani; 10 ani, după īmplinirea vārstei de 25 de ani; nelimitat, după īmplinirea vārstei de 55 de ani)

*Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara deserveşte cetăţenii din municipiul Timişoara şi comunele arondate: Becicherecu Mic, Biled, Bogda, Bucovăţ, Cenei, Fibiş, Orţişoara, Parţa, Peciu Nou, Foeni, Ghiroda, Giarmata, Giulvăz, Maşloc, Pişchia, Remetea Mare, Satchinez, Sīnanadrei, Sīnmihaiu Romān, Şag, Uivar

Formulare necesare

Cerere pentru eliberarea actului de identitate (anexa11)

se va imprima FAŢĂ-VERSO, conform art. 85 alin. (2) din H.G. nr. 1375/2006

 Declaraţie pentru primirea īn spaţiul de locuit (anexa12)

se completează de către găzduitor īn cazul īn care nu se poate prezenta īn faţa lucrătorului de evidenţă

se dă īn faţa poliţistului

Declaraţie prin mandatar pentru primirea īn spaţiul de locuit (anexa13)

se completează de către peroana īmputernicită de găzduitor īn cazul īn care găzduitorul nu se poate prezenta īn faţa lucrătorului de evidenţă

Declaraţie de locuit īntr-un imobil de locuit cu destinaţie de locuinţă (anexa14)

se completează de către solicitant īn cazul īn care nu poate prezenta un document privind titlul locativ

Termenul de eliberare a actelor de identitate

Prin accesarea butonului "programare online" confirmaţi că aţi luat la cunoştinţă care sunt documentele necesare eliberării actului de identitate, deţineţi documentele necesare şi sunteţi de acord cu prevederile Regulamentului privind programarea online pentru depunerea cererii īn vederea obţinerii actului de identitate.

programare  online

Dacă aveţi īntrebări vă rugăm să le adresaţi pe adresa de e-mail: evpers@primariatm.ro