Primăria Municipiului Timișoara

Obiectivul principal: schimbarea modalitatii in care oamenii calatoresc si plata pentru transport. Proiectul doreste sa asigure o politica de reducere a carbonului, acceptare si incluziune sociala si un nivel crescut de accesibilitate.

Buget ITS Romania: 17,562.50

Buget Municipiul Timisoara: 15,322.50

Total proiect pentru Timisoara: 102,150 din care fonduri sunt: 86,827.50

Pentru Timisoara:

Perioada proiectului: 2016-2030

Planul SUMP acopera o suprafata de 15 orase si sate.

Obiective:

  • Accesibilitate – ofera tuturor cetatenilor optiuni prin care acestia pot utiliza cea mai potrivita modalitate de transport
  • Siguranta si securitate – imbunatatirea sigurantei si securitatii
  • Protectia mediului – reducerea zgomotelor, a aerului poluat si a emisiilor
  • Eficienta economica
  • Calitatea mediului urban – contributia la sporirea atractivitatii transportului public

7 evenimente in fiecare din cele 7 tari partenere

Parteneri:

  • Potugalia (Aveiro, Coimbra)
  • Italia (Roma, Genoa)
  • Romania (Bucuresti, Timisoara)
  • Germania (Thuringen)
  • Suedia (Stockholm)
  • Finlanda (Tampere)
  • Anglia (Edinburgh)

 

Întâlnirea locală a părților interesate de la Timișoara a avut loc pe platforma online Webex Meet, în data de 29 iulie 2020. Ședința a început la ora 10:00 și s-a încheiat la ora 12:30. Părțile interesate au fost invitate și au participat la discuțiile libere, încercând să găsească cele mai bune soluții pentru orașul nostru. Lista invitaților a constat în profesioniști din diferite domenii de activitate. Agenda a conținut următoarele:

 

10:00 – 10:15 Atelier de deschidere și prezentare a proiectului PriMaaS

10:15 – 10:30 Acțiuni pentru promovarea transportului alternativ în mediul urban

                      Vlad Stanciu – ROSENC

10:30 – 10:45 Prezentarea activității de transport scuter în Timișoara Ionuț Zglimbea – E- TWOW

10:45 – 11:00 Prezentarea serviciului de transport biciclete în cadrul Companiilor de Transport Public Timișoara

Eduard Gruber – Compania de Transport Public Timișoara

11:00 – 11:15 Prezentarea activității Centrului de comandă și control al traficului Timișoara

          Sandu Cezar – Centrul de comandă și control al traficului Timișoara

11:15 – 11:30 Prezentarea activității companiei de transport metropolitan Timișoara

Vlad Ciprian – Compania de Transport Metropolitan Timișoara

11:30 – 12:30 Discuții gratuite, sugestii, idei cu privire la obiectivele proiectului

 

Am început întâlnirea online cu descrierea proiectului PriMaaS pentru a familiariza noii oaspeți cu conceptul.

Primul invitat a fost Vlad Stanciu, reprezentantul ROSENC care a prezentat proiectul Alergotura ce a fost finanțat prin programul Interreg. Acest proiect promovează transportul alternativ în mediul urban. Vlad a prezentat scopurile proiectului și evenimentele și activitățile pe care le-au creat pentru promovarea transportului alternativ.

Al doilea oaspete al nostru, Ionut Zglimbea, a prezentat situația privind scuterele ca mijloc de transport public în municipiul Timișoara. El a prezentat E-TWOW Ride Sharing System care constă în harta cu toate stațiile de preluare a scuterului și aplicația mobilă care poate fi utilizată pentru a obține un scuter și a-l utiliza.

 Prezentarea serviciului de transport de biciclete în Timișoara a fost făcută de Eduard Gruber și Cristian Cămăruț care reprezintă STPT (transportul public din Timișoara). Au prezentat harta rutelor pentru biciclete împreună cu stațiile de preluare și aplicația Velo ™, care poate fi utilizată pentru a găsi cea mai apropiată stație de locația cuiva și, de asemenea, disponibilitatea bicicletei. Au fost purtate discuții libere pentru a îmbunătăți traseele bicicletei în zonele metropolitane.

De-a lungul acestui atelier am realizat și 2 sondaje bazate pe diferite subiecte (primul sondaj privind afirmația că implementarea MaaS poate fi inițiată și coordonată de companiile de transport metropolitane și majoritatea participanților au fost de acord cu această declarație, iar al doilea sondaj a fost legat de dificultatea corelării obiectivele unei companii de transport public cu obiectivele unei platforme MaaS și majoritatea a aprobat această afirmație).

Prezentarea activității Centrului de comandă și control al traficului din Timișoara a fost făcută de Sandu Cezar. Sistemul de supraveghere și gestionare a traficului din Timișoara a fost prezentat împreună cu subsistemele sale (centrul de control al traficului, platformă de integrare OMNIA, subsistem de detectare, subsistem de semaforizare, subsistemul de gestionare și control al traficului rutier, subsistemul de gestionare a transportului public, subsistemul de detectare a legislației traficului, informațiile și subsistemul de mobilitate și subsistemul de supraveghere video). În acest sens, au fost prezentate exemple de funcționare a subsistemelor din cadrul traficului rutier al municipiului Timișoara.

Ciprian Vlad a prezentat activitatea companiei de transport metropolitan Timișoara. El a prezentat scopul asociației de dezvoltare intercomunitară, respectiv asigurarea cadrului instituțional de cooperare și colaborare a unităților administrativ-teritoriale, privind furnizarea de servicii de utilitate publică, respectiv înființarea, funcționarea, modernizarea sistemelor de utilitate publică legate de aceste servicii. Domnul Ciprian a prezentat detalii privind rutele de transport public din zona metropolitană, metodele de plată și perspectivele viitoare ale acestei companii.

Întâlnirea a fost interactivă și toți membrii au participat activ în timpul sesiunii de discuții libere.

Raport în format pdf