Cartea electronică de identitate

Începând din 8 mai 2025, la Serviciul Evidența Persoanei se pot face programări pentru eliberarea Cărții Electronice de Identitate

Programările  pentru Cartea Electronică de Identitate pot fi făcute numai pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari.

Documente necesare

Documentele necesare pentru eliberarea Cărții Electronice de Identitate sunt identice cu cele necesare pentru eliberarea Cărții de identitate, în funcție de situația personală a titularului. Informațiile privind documentele necesare pot fi consultate pe pagina de internet https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/info

Documentele de stare civilă și cele privind dovada adresei de domiciliu se prezintă în original. 

Cererea pentru eliberarea Cărții Electronice de Identitate nu trebuie completată de solicitant înaintea prezentării la ghișeu. Datele necesare se autocompletează direct in aplicație la Serviciul de Evidență a Persoanelor, iar solicitantul va semna în fața funcționarului cererea listată de sistemul informatic. 

Pentru eliberarea Cărții Electronice de Identitate este necesară preluarea imaginii faciale și imaginea a două amprente.

Datele înscrise în Cartea Electronică de Identitate

  • În format tipărit: nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă.
  • În format electronic: toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinților, domiciliul, impresiunile papilare a două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.
  • Impresiunile papilare înscrise în CEI sunt șterse ireversibil, ulterior, din baza de date a autorității care realizează imprimarea, procedură similară cu cea aplicată în cazul pașaportului electronic.

Este utilă această pagină?