Elaborarea regulamentului local de publicitate, cuprinzând inclusiv delimitarea în cadrul teritoriului administrat, a zonelor de publicitate lărgită și, respectiv, a zonelor de publicitate restrânsă, în corelare cu documentațiile de urbanism aprobate, reguli de amplasare a mijloacelor de publicitate;
Prelucrarea documentațiilor pentru autorizarea sistemelor publicitare temporare in conformitate cu prevederile legale privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate;
Evaluează conformitatea documentațiilor depuse (planuri, avize, acorduri, fotografii, proiecte tehnice etc.) în vederea emiterii autorizațiilor de publicitate;
Verificarea pe teren a cererilor pentru solicitările de autorizare, cu propunerea avizării favorabile a cererilor sau, după caz, cu motivarea respingerii documentațiilor depuse în conformitate cu legislația in vigoare;
Întocmirea avizelor pentru publicitate temporară pentru societățile care îndeplinesc condițiile legale;
Preluarea sesizărilor, reclamațiilor și a altor documente repartizate de șefii ierarhici în vederea întocmirii răspunsurilor în termenul prevăzut de lege sau conform dispozițiilor curente;
Informarea telefonică a societăților care au debite, întocmirea somațiilor către societățile care nu au ridicat avizele de publicitate temporara;
Operarea in baza de date a valorii avizelor încasate (taxă ocupare domeniul public, taxă reclamă, taxă autorizare, taxă imprimat) in vederea centralizării plaților efectuate pentru sistemele publicitare temporare;
Întocmirea de note de plată privind taxele de ocupare a domeniului public cu sisteme publicitare, de reclamă, publicitate, de autorizare si urmărirea încasării acestora;
Analizarea solicitărilor de restituire a taxelor si întocmirea referatelor privind aceasta operațiune;
Întocmirea, gestionarea și îmbunătățirea bazei de date referitoare la autorizațiile comerț/ avizele de publicitate temporară;
Monitorizează respectarea condițiilor din autorizațiile emise și sesizează eventualele nereguli sau expirarea termenelor de valabilitate;
Propune măsuri de dezafectare a mijloacelor de publicitate neautorizate sau care nu respectă condițiile prevăzute de autorizații;
Asigură consilierea solicitanților cu privire la documentațiile necesare și procedura de autorizare;
Participă la controale tematice împreună cu Poliția Locală și alte structuri abilitate pentru a verifica legalitatea mijloacelor de publicitate amplasate;
Colaborează cu mediul privat și asociațiile de profil pentru identificarea de bune practici și soluții privind publicitatea stradală.