Taxele se pot achita online sau la Stația de Plată SelfPay, din incinta Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara.
Plata online se efectuează în platforma ATLAS aflată în administrarea Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara
Nu este necesară autentificarea în sistem.
Pentru a efectua plata online accesaţi acest link.
ATENŢIE!
- Efectuaţi plata doar pentru a achita contravaloarea cărţilor de identitate emise de către Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara.
- Achitaţi taxa cu minim 24 de ore înainte de a vă prezenta la ghișeu. Apoi listați / tipăriți dovada plății și atașați-o la documentele care însoțesc cererea.
La Stația de Plată SelfPay taxele se pot achita cu numerar sau cu cardul bancar. În cazul optării pentru plata cu numerar este foarte important să cunoașteți faptul că aparatul eliberează rest numai sub formă de voucher.
Cuantumul taxelor
Eliberarea actelor de identitate
- Contravaloarea cărţii de identitate format 1997 (C.I.) – 7 lei –
- Prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit.
- Eliberarea unei noi cărţi electronice de identitate (C.E.I.) – 67 lei –
- Eliberarea cărţii electronice de identitate înainte de împlinirea vârstei de 14 ani – 67 lei –
- Minorii care solicită eliberarea CEI cu 30 de zile înainte de împlinirea vârstei de 14 ani beneficiază de gratuitate.
- Contravaloarea cărţii de identitate simple (C.I.S.) – format card, fără CIP – 38 lei –
- Contravaloarea cărţii de identitate provizorii (C.I.P.) – 1 leu –
- Taxă pt. eliberarea cărţii de identitate format 1997, în regim de urgenţă (maximum 2 zile lucrătoare): – 150 lei – taxă instituită prin HCLMT nr. 709 din 2024.
Condiţii privind aplicarea taxei de urgenţă şi excepţii de la plata taxei:
- Nu se achită înainte de depunerea cererii!
- Taxa se achită înainte de prestarea serviciului, dar numai după verificarea, preluarea tuturor documentelor necesare emiterii actului de identitate în condiţiile şi termenele legale, înregistrarea cererii, verificarea în RNEP a datelor şi avizarea cererii de către şeful serviciului. Taxa se achită pe baza dovezii înmânate la ghişeu de către lucrătorul de evidenţă a persoanelor, în care se menţionează numărul de înregistrare a cererii şi faptul că în urma verificărilor efectuate cererea poate fi soluţionată în regim de urgenţă – dovadă prezentată la casierie în vederea achitării taxei.
- Taxa se poate achita online, sau la casieria din cadrul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor, ori prin virament bancar. Dovada achitării taxei, în original se ataşează la cerere, după care dosarul se repartizează, de îndată pentru culegerea datelor în vederea producerii cărţii de identitate.
- Nu pot fi soluţionate în regim de urgenţă cererile privind eliberarea cărţilor de identitate pentru a căror soluţionare sunt necesare verificări efectuate în teren, de către organele de poliţie, sau verificări efectuate de către alte instituţii abilitate prevăzute de legislaţia în domeniu (Direcţia Generală de Paşapoarte, Autoritatea Naţională pt. Cetăţenie, alte primării / spclep pt. verificări în actele de stare civilă, etc.). În aceste situaţii nu este aplicabilă taxa de urgenţă.
Excepţii de la plata taxei:
- veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele nerecasatorite ale veteranilor de razboi;
- persoanele prevazute la art.1 al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, si persoanele fizice prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 105/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
- persoanele cu handicap grav sau accentuat, persoanele incadrate in gradul I de invaliditate si reprezentantii legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat si ai minorilor incadrati in gradul I de invaliditate.
- cererile privind: eliberarea cărţilor de identitate solicitate în locul celor întocmite cu date eronate, eliberarea cărţilor de identitate provizorii, stabilirea reşedinţei (flotant).
Persoanele care solicită eliberarea în regim de urgenţă a actului de identitate / a vizei de flotant în aceste cazuri sunt îndrumate să se adreseze în audienţă la şeful serviciului. Solicitările de audiență pot fi transmise și pe adresa de e-mail [email protected]
Scutirea de la plata taxei se face în baza cererii şi a documentelor justificative.
- Furnizare date din RNEP - Taxă pt. furnizare date: 1 leu / persoană
- Divorţ pe cale administrativă - Taxă pt. îndeplinirea procedurii de divorţ pe cale administrativă: 745 lei. Taxa se achită în avans, la depunerea cererii de divorț.
- Eliberarea, la cerere a documentelor de stare civilă
Taxă pt. eliberarea, la cerere a următoarelor documente de stare civilă:
- extrasele multilingve de stare civilă
- adeverinţele de celibat
- dovezile privind înregistrarea actelor de stare civilă
- formularele standard multiligve
- certificatele care atestă componența familiei
Cuantumul taxei: 20 lei
Nu se achită în avans!
Taxa se aplică numai pentru cererile privind documentele de stare civilă (menționate mai sus) care se eliberează în baza actelor de stare civilă aflate în arhiva proprie (acte de stare civilă întocmite în Timişoara). Taxa nu se percepe pentru documentele de stare civilă eliberate prin corespondență de către alte primării.
Pentru a efectua plata online trebuie să selectaţi în câmpul Tip taxă: Taxa pentru eliberarea Extraselor Multilingve de Stare Civila si Adeverinta de Celibat (15.00)
Excepţii de la plata taxei
- veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele nerecasatorite ale veteranilor de razboi;
- persoanele prevazute la art.1 al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, si persoanele fizice prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 105/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
- persoanele cu handicap grav sau accentuat, persoanele incadrate in gradul I de invaliditate si reprezentantii legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat si ai minorilor incadrati in gradul I de invaliditate.
Scutirea de la plata taxei se face în baza cererii şi a documentelor justificative.