Atribuții

  • Asigurarea asistenței și consultanței juridice compartimentelor de specialitate ale instituției în vederea soluționării reclamațiilor, sesizărilor, cererilor adresate acestora, în vederea aplicării și executării prevederilor legale și asigurarea de suport profesional în elaborarea documentelor care presupun avizarea juridică- sens în care fiecare direcție va avea dedicat un consilier juridic;
  • Asigurarea asistenței juridice la audiențele desfășurate de conducerea instituției;
  • Verificarea și avizarea juridică a dispozițiilor Primarului;
  • Emiterea de avize juridice cu privire la rapoartele de specialitate ce însoțesc proiectele de hotărâri;
  • Avizarea juridică a contractelor, protocoalelor, actelor adiționale încheiate de Municipiul Timișoara;
  • Verificarea și avizarea juridică a autorizării activităților comerciale în domeniul alimentației publice, precum și acordarea de consultanță pe toate celelalte domenii comerciale;
  • Soluționarea reclamațiilor, sesizărilor, petițiilor, cererilor adresate serviciului sau repartizate de Primar sau de către șefii ierarhici superiori, cu respectarea prevederilor legale;
  • Întocmirea referatelor, proiectelor de dispoziții și proiectelor de hotărâre ce țin de competența de soluționare a serviciului;
  • Îndeplinirea altor atribuții care necesită cunoștințe superioare de specialitate juridică prevăzute de lege sau încredințate de către Primar și de către șefii ierarhici superiori, în limitele prevăzute de legislația în vigoare;
  • Pe baza actelor normative în vigoare, redactarea instrucțiunilor cu caracter intern cu rolul de a explicita sensul anumitor acte normative sau a alinia practica internă a instituției la exigențele acestor acte normative;
  • Redactarea opiniilor juridice detaliate și răspunde solicitărilor de clarificare formulate de conducerea instituției sau de alte compartimente;
  • Verificarea conformității documentelor cu legislația în vigoare, propunând soluții corective pentru remedierea eventualelor neconformități;
  • Avizarea și contrasemnarea tuturor actelor cu caracter juridic emise de autoritatea publică;
  • Asigurarea autentificării actelor notariale necesare instituției, în baza procurilor și delegațiilor emise de Primar;
  • Asigurarea consilierii juridice și participarea în comisiile constituite pentru aplicarea legilor speciale (ex. Legea 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv) și alte dispoziții legale aplicabile instituției;
  • Întocmirea adreselor /acțiunilor de deschidere a procedurii succesorale vacante la solicitarea compartimentelor de specialitate;
  • Asigurarea consilierii juridice și participarea în cadrul comisiilor constituite la nivelul instituției pentru aplicarea unor dispoziții legale;
  • Verificarea în evidența informatizată a existenței unor litigii la solicitarea persoanelor fizice/juridice sau a compartimentelor interne, întocmind răspunsuri scrise;
  • Îndeplinirea și a altor atribuții care necesită cunoștințe superioare de specialitate juridică prevăzute de lege sau încredințate de către Primar și de către șefii ierarhici superiori.

Este utilă această pagină?