Compartiment Management Cartiere

Apropierea administrației publice locale de locuitori, prin:

  • identificarea necesităților comunității și problemelor existente în furnizarea serviciilor publice de interes local pe zone/cartiere/străzi;
  • elaborarea de strategii de dezvoltare pentru fiecare cartier în parte, medierea și consilierea cetățenilor pentru rezolvarea problemelor comunității și/sau pentru promovarea de proiecte de hotărâri prin inițiativă cetățenească.
  • Obiectivul general al managerilor de cartier este gestionarea relației dintre cetățeni și administrația publică locală pentru problemele specifice cartierelor care nu sunt de natură individuală. 

Orice sesizare, solicitare, petiție, reclamație trebuie transmisă pe adresa de corespondență electronică a primăriei: [email protected] sau prin aplicația de sesizări pentru a fi înregistrată corespunzător și transmisă structurii responsabile pentru rezolvarea celor semnalate. Managerul de cartier va urmări rezolvarea sesizărilor din cartierele alocate, dar nu are atribuții directe pentru rezolvarea aspectelor tehnice ale acestora. 

Împărțirea și alocarea cartierelor

Împărțirea și alocarea cartierelor: Harta zone management cartiere - Google My Maps

Atribuții

Atribuțiile managerilor de cartier:

  • Organizarea și desfășurarea a întâlnirilor periodice a reprezentanților autorității publice locale cu cetățenii;
  • Cunoașterea și gestionarea problemelor cetățenilor din cartierele Timișoarei, scurtarea timpului de răspuns la problemele comunității, facilitarea dialogului între administrație și cetățeni;
  • Identificarea necesităților comunității și problemelor existente în furnizarea serviciilor publice de interes local pe zone/cartiere/străzi;
  • Elaborarea de strategii de dezvoltare ale fiecărui cartier în parte, având în vedere și documentele strategice aprobate la nivelul instituției, alte strategii relevante cu caracter local, regional, național, european și internațional;
  • Medierea și consilierea cetățenilor pentru rezolvarea problemelor comunității și/sau pentru promovarea de proiecte de hotărâri prin inițiativă cetățenească;
  • Sintetizarea cererilor depuse de cetățeni pe zone/cartiere/străzi; prioritizarea problemelor și cooperarea cu compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului și/sau societățile/ regiile de interes local pentru soluționarea cererilor;
  • Formularea de propuneri, soluții practice și eficiente pentru dezvoltarea capacității administrative în cartiere, îmbunătățirea calității vieții și optimizarea furnizării serviciilor publice în cartierele Timișoarei; propuneri, în baza cărora se elaborează împreună cu structurile funcționale de resort planuri de dezvoltare a cartierelor;
  • Fiecare Manager de cartier întocmește rapoarte periodice de activitate pe cartiere și le comunică șefului de serviciu și primarului;
  • Integrarea minorităților și reducerea disparităților sociale existente în cartierele mărginașe ale Municipiului Timișoara;
  • Colectarea și analizarea datelor privind condițiile sociale, economice și educaționale ale minorităților;
  • Efectuarea de recensăminte care să conducă la cunoașterea exactă a persoanelor vulnerabile și a problemelor cu care se confruntă;
  • Identificarea principalelor categorii de probleme și propunerea de soluții adecvate ;
  • Dezvoltarea și aplicarea unor programe de integrare socială pentru minorități împreună cu DASMT, ASEMT, ONG-uri , instituții de învățământ, instituții sanitare, alte instituții publice cu asigurarea suportului necesar pentru accesul minorităților la educație, sănătate, alte servicii publice locale.
  • Dezvoltarea de proiecte pentru reducerea excluziunii sociale și economice;
  • Organizarea de campanii de informare și conștientizare privind drepturile și obligațiile cetățenilor din grupurile minoritare;
  • Sprijinirea evenimentelor culturale și educaționale pentru promovarea diversității;
  • Menținerea unui dialog permanent cu toate instituțiile publice pentru dezvoltarea de politici incluzive;
  • Propunerea de inițiative legislative și măsuri administrative pentru îmbunătățirea situației minorităților;
  • Facilitarea dialogului și promovarea coexistenței pașnice în cartierele vulnerabile;
  • Elaborarea de rapoarte periodice privind eficiența măsurilor implementate;
  • Prezentarea rezultatelor și propunerea de îmbunătățiri către factorii de decizie;
  • Realizarea de audituri civice pentru lucrările de infrastructură realizate de municipalitate în cadrul cartierelor și colectarea de propuneri pentru anul bugetar următor astfel încât să se determine gradul de satisfacție în cartiere și a se putea lua măsuri concrete pentru creșterea și/sau ameliorarea acestuia; 
  • Monitorizarea execuției lucrărilor de infrastructură din cartiere împreună cu responsabilii tehnici;
  • Colectarea de feedback din partea comunității privind impactul și eficiența proiectelor de infrastructură;
  • Îmbunătățirea transparenței și responsabilității în gestionarea resurselor astfel încât să poată fi identificate fondurile și lucrările efectuate pe fiecare cartier în parte;
  • Elaborarea de rapoarte de audit civic și prezentarea concluziilor către factorii de decizie și publicul larg;
  • Propunerea de măsuri pentru optimizarea procesului de planificare și implementare a proiectelor mici de infrastructură cu impact în cartierele orașului.
  • Promovarea și implementarea mecanismelor de bugetare participativă și a altor instrumente de implicare publică (chestionare, consultări online, aplicații digitale);.
  • Elaborarea/actualizarea regulamentului de înființare, organizare și funcționare pentru "primăriile de cartier" care se preocupă de gestionarea problemelor pe cartiere, și supunerea aprobării Consiliului Local.
  • Organizarea de consultări periodice cu ONG-uri, asociații de locatari, grupuri civice și alte entități non-guvernamentale pentru identificarea problemelor și soluțiilor comunității.
  • Crearea de parteneriate strategice cu societatea civilă pentru implementarea de proiecte cu impact social, educațional și cultural.
  • Implicarea societății civile în procesele de decizie și în monitorizarea proiectelor de infrastructură și dezvoltare urbană.
  • Dezvoltarea unor mecanisme de comunicare permanentă (platforme online, grupuri de lucru, întâlniri tematice) cu reprezentanții societății civile.
  • Elaborarea de rapoarte anuale privind colaborarea cu societatea civilă, cu prezentarea rezultatelor și propunerilor de îmbunătățire către factorii de decizie.
  • Monitorizarea activă a relației dintre administrație și cetățeni în fiecare cartier, semnalarea deficiențelor de comunicare și formularea de propuneri de îmbunătățire.

Este utilă această pagină?