Instituția Arhitectului șef este organizată la nivelul Aparatului de Specialitate al Primarului municipiului Timișoara ca direcție generală condusă de arhitectul-șef al municipiului Timișoara amintită de cadrul legislativ și prin ea se îndeplinesc atribuțiile privind amenajarea teritoriului și urbanismul, autorizarea executării lucrărilor de construcții, alte atribuții ce reies din prevederi legale incidente.
Structură
Informări și consultări publice
Documente de Interes Public
Acte emise
Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism
Servicii prestate
- Acord de mansardare sau extindere
- Adeverinţă de litigiu
- Adeverința privind apartamentarea, subapartamentarea sau reapartamentarea construcțiilor
- Adeverință vechime imobil
- Apartamentare, subapartamentare și reapartamentare a construcțiilor din evidența patrimoniului
- Atribuirea terenului aferent imobilului cu destinația de locuință
- Aviz de publicitate temporară
- Avizul pentru rețele existente ale societăților
- Certificat de urbanism
- Contract închiriere teren aferent garajului
- Cumpărarea terenului aferent imobilului cu destinația de locuință
- Eliberarea adeverințelor de teren intravilan sau teritoriu administrativ
- Exercitarea dreptului de preemţiune
- Exprimare acord mansardare sau extindere (in calitate de coproprietari)
- Începerea lucrărilor
- Intervenții la clădirile de patrimoniu
- Întocmirea contractelor de concesiune
- Întocmirea contractelor de concesiune pentru terenurile aferente imobilelor cu destinația de locuință
- Întocmirea/prelungirea contractului de închiriere teren pentru imobilele cumpărate
- Introducere în C.T.A.T.U.
- Ofertă donaţie teren
- Prelungire Autorizație de Construire/desființare
- Prelungire aviz publicitate temporară
- Punerea în posesie a imobilelor retrocedate
- Punerea în posesie a imobilelor retrocedate în baza sentinţelor judecătoreşti
- Reabilitare clădiri istorice
- Revendicarea imobilelor
- Revendicarea imobilelor preluate în mod abuziv
- Scutire impozit
- Sprijin acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe
Atribuții
- inițiază și coordonează din punct de vedere tehnic elaborarea, avizează și propune spre aprobare strategiile de dezvoltare teritorială urbane, precum și documentațiile de amenajare a teritoriului și de urbanism;
- convoacă și asigură dezbaterea lucrărilor Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism;
- întocmește, verifică din punct de vedere tehnic și propune emiterea avizelor de oportunitate, a certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire;
- urmărește punerea în aplicare a strategiilor de dezvoltare urbană și a politicilor urbane, precum și a documentațiilor de amenajare a teritoriului și de urbanism;
- asigură gestionarea, evidența și actualizarea documentațiilor de urbanism și de amenajare a teritoriului;
- transmite periodic situațiile cu privire la evidența și actualizarea documentațiilor de amenajare a teritoriului și urbanism;
- organizează și coordonează constituirea și dezvoltarea băncilor/bazelor de date urbane;
- coordonează și asigură informarea publică și procesul de dezbatere și consultare a publicului în vederea promovării documentațiilor aflate în gestiunea sa;
- participă la elaborarea planurilor integrate, de dezvoltare și le avizează din punctul de vedere al conformității cu documentațiile de amenajare a teritoriului și de urbanism legal aprobate;
- avizează proiectele de investiții publice din punctul de vedere al conformității cu documentațiile de amenajare, a teritoriului și de urbanism legal aprobate.
Conducere
Gabriel Almăjan
Arhitect Șef