Compartimentul Relații cu Presa

Asigură interfața şi suportul instituției în relația cu mass media.

Atribuții

  • Organizează agenda mass-media a primarului, viceprimarilor, administratorului public și, după caz, a directorilor de direcții din Primăria Municipiului Timișoara;
  • Transmite agenda primarului către mass-media;
  • Redactează comunicatele de presă ale instituției într-un limbaj clar și accesibil;
  • Colectează informațiile utile pentru cetățeni de la Direcțiile Primăriei Municipiului Timișoara și instituțiile din subordinea Consiliului Local, primarului, viceprimarilor, administratorului public și le transmite către mass-media;
  • Colectează solicitările de informații/declarații din partea mass-media, le transmite directorilor de direcții, primarului, viceprimarilor, administratorului public, colectează și redactează răspunsurile și le transmite către mass-media sub formă de comunicate și/sau declarații de presă;
  • Pregătește conferințe de presă cu îndeplinirea următoarelor acțiuni: colectarea și editarea de informații primite de la direcțiile aparatului de specialitate/ instituții din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara și a societăților din subordine, colectarea de întrebări de la jurnaliști înainte de conferința de presă, formularea de răspunsuri după consultarea direcțiilor sau factorilor responsabili, pregătirea conferinței din punct de vedere tehnic și logistic;
  • Redactează și transmite comunicate de presă cu privire la ședințele Consiliului Local și adunările generale ale acționarilor societăților din subordinea Consiliului Local; transmite către mass-media toate informațiile despre ședințele Consiliului Local și AGA: format online sau offline, locație fizică sau online (link), ordinea de zi a ședințelor, comunicate de presă după aceste ședințe;
  • Asigură acreditarea jurnaliștilor precum și informarea acestora cu privire la activitățile/acțiunile publice ale instituției;
  • Monitorizează zilnic mass-media locală, națională și mediul online pentru a identifica subiecte de interes, oportunități de promovare și potențiale crize de comunicare;
  • Elaborează și implementează planuri și proceduri de gestionare a situațiilor de criză care pot afecta imaginea instituției;
  • Coordonează comunicarea integrată între toate departamentele instituției pentru a asigura coerența mesajelor și informarea unitară a publicului;
  • Asigură consultanță sau, după caz, coordonează, în limitele competențelor delegate, gestionarea comunicării în situații de criză, în legătură cu activitatea Primăriei sau a instituțiilor publice/ serviciilor publice/ societăților comerciale în subordinea/ coordonarea/ guvernanța CLMT;
  • Promovează activitatea instituției și conducerii acesteia pe pagina de internet, Facebook și participă la emisiuni radio-TV.

Este utilă această pagină?