Contabilitatea publică a instituţiilor publice locale cuprinde:
- contabilitatea veniturilor şi cheltuielilor bugetare, care să reflecte încasarea veniturilor şi plata cheltuielilor aferente exerciţiului bugetar;
- contabilitatea generală, bazată pe principiul constatării drepturilor şi obligaţiilor, care să reflecte evoluţia situaţiei financiare şi patrimoniale, precum şi a excedentului sau a deficitului patrimonial;
- contabilitatea destinată analizării costurilor programelor aprobate.
Atribuții
- Înregistrarea tuturor operațiunilor patrimoniale în contabilitate în mod sistematic și cronologic în conturi sintetice și analitice pe baza documentelor justificative contabile, conform prevederilor legii contabilității, a planului de conturi aprobat pentru instituțiile publice și a normelor metodologice de aplicare a acestuia și întocmește lunar balanțe de verificare și situațiile financiare trimestriale și anuale;
- Evidența analitică a veniturilor bugetului local, operarea ordinelor de plată și foilor de vărsământ anexate acestora, efectuarea transferurilor bancare din contul colector în contul bugetului local;
- Întocmirea de state de plată/ordine de plata privind restituiri/compensări/transferuri de impozite și taxe pe baza documentelor furnizate;
- Înregistrarea în contabilitate a operațiunilor efectuate în contabilitatea cheltuielilor;
- Întocmirea jurnalului de vânzări/ jurnalului de cumpărări și întocmirea decontului de TVA;
- Evidențierea taxei pe valoarea adăugată datorată bugetului de stat, întocmirea registrelor jurnal aferente taxei pe valoarea adăugată/colectată precum și T.V.A. deductibil, depunerea declarației “300” privind decontul de taxă pe valoarea adăugată și declarației “394”privind livrările /prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național și efectuarea plății TVA-ului;
- Evidența sintetică a mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar și a materialelor și corelarea cu evidența analitică;
- Urmărirea încasărilor și restituirilor garanțiilor de licitații;
- Plătirea restituirilor/transferurilor din impozite și taxe, întocmirea evidenței sumelor neridicate reprezentând restituiri din impozite și taxe pe baza statelor de plată;
- Încasarea și plata în numerar și virament, efectuarea operațiunilor în numerar prin casieria unității precum și prin virament pe baza ordinelor de plată.
- Urmărirea și verificarea viramentelor bancare; urmărirea și verificarea registrului de casa;
- Întocmirea dispozițiilor de plata și încasare, privind acordarea de avansuri spre decontare, precum și urmărirea decontării acestora;
- Evidențierea deconturilor pentru deplasările personalului unității în interiorul localității, în afara localității și în străinătate;
- Înregistrarea în evidența contabilă a rezultatelor Inventarierii anuale;
- Evidenta contabilă a proiectelor cu finanțare internațională:
- conducerea evidentei contabile distinct pe fiecare proiect în parte, inclusiv întocmirea fiecărei balanțe de verificare pentru fiecare proiect;
- decontarea cheltuielilor încadrate la capitolele bugetului proiectului cu finanțare externă nerambursabilă, corespunzătoare tipurilor de cheltuieli din care fac parte;
- realizarea monitorizării tuturor plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile, cofinanțare alocată de la bugetul de stat, contribuție proprie, atât în lei, cât și în euro;
- elaborarea documentației contabile necesare secțiunii financiare din Rapoartele intermediare și finale privind justificarea utilizării asistenței financiare nerambursabile primite și a contribuției proprii utilizate în procesul implementării proiectului;
- realizarea operațiunilor privind închiderea finanțării;
- Întocmirea dării de seamă contabile, a anexelor pentru bilanțul propriu;
- Verificarea și centralizarea darii de seamă și a anexelor unităților subordonate și raportarea dării de seamă contabile centralizate, raportul explicativ și politicile contabile;
- Înregistrarea în evidenta contabila a investițiilor în curs în conformitate cu documentele de intrare transmise de Serviciul Investiții și a documentelor de ieșire transmise de structurile de specialitate;
- Întocmirea lunar și trimestrial ,,Situația plăților restante” și anexele la acestea, pentru aparatul propriu precum și pentru unitățile subordonate, pe care le transmite la A.N.A.F – D.G.R.F.P. Timiș;
- Colaborează cu D.G.R.F.P. Timiș privind execuția bugetara, urmărirea plăților și încadrarea în creditele bugetare aprobate;
- Respectarea procedurilor privind parcurgerea celor 4 faze ale execuției bugetare a cheltuielilor, respectiv angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor, respectiv evidenta contabila sintetica și analitica a cheltuielilor bugetului local pentru capitolele de cheltuieli 51, 61 și 67;
- Transmite în Sistemul National de Raportare FOREXEBUG formularele aferente situațiilor financiare lunare și trimestriale;
- asigură încadrarea în limitele și destinația creditelor bugetare și/sau de angajament, după caz (control bugetar);
- înregistrarea constituirii, reținerea și eliberarea garanțiilor materiale pentru salariații care au calitate de gestionari;
- evidențierea lunară a salariilor personalului aparatului de specialitate al Primarului, a indemnizațiilor pentru consilierii locali, altor drepturi și întocmirea ordinelor de plată aferente acestora;
- asigurarea evidenței contabile a conturilor în afara bilanțului conform prevederilor legale;
- organizarea și conducerea contabilității provizioanelor pentru riscuri și cheltuieli;
- aplicarea prevederilor și procedurilor legale privind facturarea electronică RO e-Factura la nivelul instituției;
- elaborarea de analize, situații financiare obligatorii și orice rapoarte suplimentare la solicitarea conducerii instuției;
- asigurarea suportului contabil pentru fundamentarea deciziilor privind investițiile, angajările de cheltuieli sau modificările bugetare;
- elaborarea și actualizarea procedurilor operaționale interne pentru contabilitate și raportare financiară;
Conducere
Liviu Andron
Șef Serviciu