Serviciul Contabilitate Publică

Contabilitatea publică a instituţiilor publice locale cuprinde:

  • contabilitatea veniturilor şi cheltuielilor bugetare, care să reflecte încasarea veniturilor şi plata cheltuielilor aferente exerciţiului bugetar;
  • contabilitatea generală, bazată pe principiul constatării drepturilor şi obligaţiilor, care să reflecte evoluţia situaţiei financiare şi patrimoniale, precum şi a excedentului sau a deficitului patrimonial;
  • contabilitatea destinată analizării costurilor programelor aprobate.

Atribuții

  • Înregistrarea tuturor operațiunilor patrimoniale în contabilitate în mod sistematic și cronologic în conturi sintetice și analitice pe baza documentelor justificative contabile, conform prevederilor legii contabilității, a planului de conturi aprobat pentru instituțiile publice și a normelor metodologice de aplicare a acestuia și întocmește lunar balanțe de verificare și situațiile financiare trimestriale și anuale;
  • Evidența analitică a veniturilor bugetului local, operarea ordinelor de plată și foilor de vărsământ anexate acestora, efectuarea transferurilor bancare din contul colector în contul bugetului local;
  • Întocmirea de state de plată/ordine de plata privind restituiri/compensări/transferuri de impozite și taxe pe baza documentelor furnizate;
  • Înregistrarea în contabilitate a operațiunilor efectuate în contabilitatea cheltuielilor;
  • Întocmirea jurnalului de vânzări/ jurnalului de cumpărări și întocmirea decontului de TVA;
  • Evidențierea taxei pe valoarea adăugată datorată bugetului de stat, întocmirea registrelor jurnal aferente taxei pe valoarea adăugată/colectată precum și T.V.A. deductibil, depunerea declarației “300” privind decontul de taxă pe valoarea adăugată și declarației “394”privind livrările /prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național și efectuarea plății TVA-ului;
  • Evidența sintetică a mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar și a materialelor și corelarea cu evidența analitică;
  • Urmărirea încasărilor și restituirilor garanțiilor de licitații;
  • Plătirea restituirilor/transferurilor din impozite și taxe, întocmirea evidenței sumelor neridicate reprezentând restituiri din impozite și taxe pe baza statelor de plată;
  • Încasarea și plata în numerar și virament, efectuarea operațiunilor în numerar prin casieria unității precum și prin virament pe baza ordinelor de plată.
  • Urmărirea și verificarea viramentelor bancare; urmărirea și verificarea registrului de casa;
  • Întocmirea dispozițiilor de plata și încasare, privind acordarea de avansuri spre decontare, precum și urmărirea decontării acestora;
  • Evidențierea deconturilor pentru deplasările personalului unității în interiorul localității, în afara localității și în străinătate;
  • Înregistrarea în evidența contabilă a rezultatelor Inventarierii anuale;
  • Evidenta contabilă a proiectelor cu finanțare internațională:

                    - conducerea evidentei contabile distinct pe fiecare proiect în parte, inclusiv întocmirea fiecărei balanțe de verificare pentru fiecare proiect;

                    - decontarea cheltuielilor încadrate la capitolele bugetului proiectului cu finanțare externă nerambursabilă, corespunzătoare tipurilor de cheltuieli din care fac parte;

                    - realizarea monitorizării tuturor plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile, cofinanțare alocată de la bugetul de stat, contribuție proprie, atât în lei, cât și în euro;

                    - elaborarea documentației contabile necesare secțiunii financiare din Rapoartele intermediare și finale privind justificarea utilizării asistenței financiare nerambursabile primite și a contribuției proprii utilizate în procesul implementării proiectului;

                    - realizarea operațiunilor privind închiderea finanțării;

  • Întocmirea dării de seamă contabile, a anexelor pentru bilanțul propriu;
  • Verificarea și centralizarea darii de seamă și a anexelor unităților subordonate și raportarea dării de seamă contabile centralizate, raportul explicativ și politicile contabile;
  • Înregistrarea în evidenta contabila a investițiilor în curs în conformitate cu documentele de intrare transmise de Serviciul Investiții și a documentelor de ieșire transmise de structurile de specialitate;
  • Întocmirea lunar și trimestrial ,,Situația plăților restante” și anexele la acestea, pentru aparatul propriu precum și pentru unitățile subordonate, pe care le transmite la A.N.A.F – D.G.R.F.P. Timiș;
  • Colaborează cu D.G.R.F.P. Timiș privind execuția bugetara, urmărirea plăților și încadrarea în creditele bugetare aprobate;
  • Respectarea procedurilor privind parcurgerea celor 4 faze ale execuției bugetare a cheltuielilor, respectiv angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor, respectiv evidenta contabila sintetica și analitica a cheltuielilor bugetului local pentru capitolele de cheltuieli 51, 61 și 67;
  • Transmite în Sistemul National de Raportare FOREXEBUG formularele aferente situațiilor financiare lunare și trimestriale;
  • asigură încadrarea în limitele și destinația creditelor bugetare și/sau de angajament, după caz (control bugetar);
  • înregistrarea constituirii, reținerea și eliberarea garanțiilor materiale pentru salariații care au calitate de gestionari;
  • evidențierea lunară a salariilor personalului aparatului de specialitate al Primarului, a indemnizațiilor pentru consilierii locali, altor drepturi și întocmirea ordinelor de plată aferente acestora;
  • asigurarea evidenței contabile a conturilor în afara bilanțului conform prevederilor legale;
  • organizarea și conducerea contabilității provizioanelor pentru riscuri și cheltuieli;
  • aplicarea prevederilor și procedurilor legale privind facturarea electronică RO e-Factura la nivelul instituției;
  • elaborarea de analize, situații financiare obligatorii și orice rapoarte suplimentare la solicitarea conducerii instuției;
  •  asigurarea suportului contabil pentru fundamentarea deciziilor privind investițiile, angajările de cheltuieli sau modificările bugetare;
  • elaborarea și actualizarea procedurilor operaționale interne pentru contabilitate și raportare financiară;

Conducere

  • Liviu Andron

    Șef Serviciu

  • Este utilă această pagină?