HCL 575/2023

privind modificarea și aprobarea Organigramei , Statului de funcții şi Regulamentului de Organizare şi Funcționare pentru Aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara

Motivație

Având în vedere:

- Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, nr. TMI2023-012674/2/2023 al Primarului Municipiului Timișoara, domnul Dominic Fritz – ca instrument de motivare a prezentei hotărâri;

- Raportul de specialitate nr. NR TMI2023-12719/2/2023; 

- Avizul Serviciului Juridic - Anexă la Raportul de specialitate nr. NR TMI2023-12719/2023;

- Avizul Direcției Economice - Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2023 - 12719/2023;

- Avizul Comisiei Paritare nr. TMI2023-12837/2023;

- Avizul Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor nr. 3499040/07.12.2023 înregistrat la instituția noastră cu nr. MTM2023-028597/14.12.2023;

Având în vedere  Procesul Verbal de avizare al  Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

Luând în considerare prevederile:

- art. XVI – XXII din Legea nr. 296 din 26.10.2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung;

- art.LXIX din OUG nr.115 din 15.12.2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene;

- art. 5, art. 369 lit.b), art. 370 alin.(2), art.371, art.382, art. 391,art.390, art.392, art.393, art.405, art.407, art.408, art.409, art.512, art. 518, art.519, art.539, art.540, art.541, art.546 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

- Legea nr.53/2003 privind Codul Muncii, cu modificările și completările ulterioare;

- Art.III și Anexa la OUG nr.63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare; 

- Art.11 din Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare coroborat cu HCLMT nr.238/2022;

- art. 154 alin.(2), (3), art.155 alin.(5), coroborate cu prevederile art.129, alin. (2), lit.a) si alin. (3) lit.c) și  art.196 alin (1) lit. a)  și cu  prevederile art.240 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 208/15.06.2021 - privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara; 

Ținând cont că a fost îndeplinită procedura reglementată de prevederile Legii nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică;

În conformitate cu prevederile art. 129, alin. (2), lit.a) si alin. (3) lit.c) coroborat cu prevederile art.196 alin (1) lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul art. 139, alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

 

Articole

Art.1:  Începând cu data de 01.01.2024, se modifică și se aprobă Organigrama, Statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare  pentru Aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, conform Anexelor nr.1-3 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre .

Art.2: Numirea personalului pe noile funcții publice și încadrarea personalului în noile funcții contractuale se realizează prin dispoziția Primarului, cu respectarea termenelor și a procedurilor legale.

Art.3: Pentru respectarea drepturilor la carieră ale funcționarilor publici ale căror posturi sunt afectate de aprobarea noii organizări a aparatului de specialitate al Primarului municipiului Timișoara, se prevede un  termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri  în vederea aplicării procedurilor legale prevăzute de OUG nr.57/2019.  Modul de aplicare a acestor proceduri legale  se aprobă prin dispoziția Primarului.

Art.4: Transformarea unei funcții publice vacante într-o funcție publică cu o altă denumire sau într-o funcție publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat prin prezenta hotărâre, se face prin dispoziția Primarului municipiului Timișoara.

Art.5: Se modifică anexa la Hotărârea Consiliului Local  nr. 238/2022 conform Anexei nr.4 - parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.6: La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se abrogă Hotărârea Consiliului Local  nr.231/2023 și orice alte prevederi contrare din actele administrative adoptate de Consiliul Local al Municipiului Timișoara.

Art.7: Primarul municipiului Timișoara și compartimentele funcționale din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului implicate, vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri, conform competențelor  stabilite.

Art.8: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și totodată se comunică:

- Instituției Prefectului - Județul Timiș;

- Primarului Municipiului Timișoara;

- Agenției Naționale a Funcționarilor Publici;

- tuturor structurilor organizatorice de rangul I din cadrul aparatului de specialitate al primarului;

- Mass - media locale.

 

Hotărârea a fost adoptată cu 14 voturi pentru și 1 abținere.

 

Este utilă această pagină?