HCL 326/2025

privind aprobarea modificării tarifului unic de colectare separată și transport separat al deșeurilor vegetale pentru utilizatorii din Zona 1 Timișoara

Motivație

Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, nr. TMI2025-25241/13.06.2025, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;

Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2025-24320/06.06.2025 al  Serviciului  Managementul Deșeurilor și Salubrizare, din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;

Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 17.06.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2025-24320/06.06.2025 ;

Având în vedere Avizul Direcției Economice nr.TMI2025-24320/17.06.2025;                           

Având în vedere Procesele Verbale de avizare ale  Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanțe, impozite și taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului și patrimoniu,   Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi, Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului și probleme ale minorităților  și Comisiei pentru cultură, știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport și culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

Având în vedere prevederile Ordonanței de Urgență  a Guvernului nr.92/2021 privind regimul deșeurilor, cu modificările și completările ulterioare;

Având în vedere prevederile Ordonanței de Urgență  a Guvernului nr.196/2005 privind Fondul pentru mediu;

Având în vedere prevederile art.36, art.54 și art.65 alin.(1, lit.a) din Ordinul A.N.R.S.C. nr.640/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activităţile  de salubrizare a localităţilor, precum și de calculare a tarifelor/taxelor distincte pentru gestionarea deșeurilor și a taxelor de salubrizare;

Având în vedere prevederile art.2  alin.(3), lit.c) și alin.(5)  lit.c), art.4 alin.(7) și art.45 alin.(11) din Legea nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților, cu modificările și completările ulterioare;

Având în vedere prevederile art.7  lit.c) și d), art.8 alin.(3) lit.k) și art.10 alin.(5), (5^1) din Legea nr.51/2006 privind serviciile comunitare de utilități publice, cu modificările și completările ulterioare;

Având în vedere prevederile Hotărârii Consiliului Județean nr. 191/31.08.2021 privind aprobarea Planului Județean de Gestionare a Deșeurilor în Județul Timiș;

Având în vedere prevederile Contractului de delegare prin concesiune a activității de colectare și transport al deșeurilor din Zona 1- nr. 2303/08.12.2017 încheiat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri ADID Timiș și operatorul SC RETIM ECOLOGIC SERVICE SA pentru Zona 1 a județului Timiș;

Având în vedere Hotărârea nr.15 din 20.09.2024 a Adunării Generale a Asociaților “Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș (ADID Timiș);

Având în vedere prevederile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr.397/10.09.2024 privind aprobarea modificării și completării Contractului de delegare prin concesiune a activității de colectare și transport a deșeurilor nr.2303/08.12.2017 prin implementarea unui nou flux și a tarifului unic de colectare separată și transport separat al deșeurilor vegetale pentru utilizatorii casnici din mediul urban;

Având în vedere adresa Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș nr.4626/21.05.2025, înregistrată la Primăria Municipiului Timișoara cu numărul MTM2025-22828/21.05.2025;

Având în vedere Extrasul din Decizia nr.7/12.05.2025 a Consiliului Director al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri  Timiș;

Având în vedere prevederile art.129 alin.(2) lit.(b), (c) și (d) din  Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările  și  completările ulterioare;

 În temeiul  prevederilor  art.196 alin.(1) lit.a), art. 136 și ale art. 139 alin. (1) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările  și  completările ulterioare.

Articole

Art. 1:  Se aprobă, sub condiție suspensivă,  modificarea tarifului unic de colectare separată și transport al deșeurilor vegetale pentru utilizatorii din Zona 1 Timișoara, în cuantum de 25,93 lei/lună/recipient de colectare (exclusiv TVA), la care se adaugă tariful de transport și compostare la Depozitul de deșeuri nepericuloase Ghizela sau la Stația de compostare Arad, operată de  FCC Environment România SRL (FCC) Arad, în cuantum de 11,97 lei/lună/recipient de colectare (exclusiv T.V.A.), și contribuția pentru economia circulară (C.E.C) de 0,76 lei/lună/recipient de colectare (exclusiv T.V.A.). Total tarif 38,66 lei exclusiv T.V.A.

 

Art. 2:  Se aprobă ca serviciul de colectare, transport și eliminare a deșeurilor vegetale rezultate din activitățile de grădinărit și întreținerea spațiilor verzi de pe domeniul privat să se realizeze pe bază de act adițional la contractul de prestări servicii încheiat între operatorul de salubrizare și utilizator, care va acoperi colectarea a maxim patru pubele cu capacitatea de 240 litri/punct de colectare, 1 dată la 2 săptămâni, în perioada 01 martie – 30 noiembrie.

 

Art. 3: Se aprobă ca utilizatorul să poată opta la contractarea până la 4 pubele de 240 litri în baza unui act adițional la contractul de prestări servicii încheiat între operatorul de salubrizare și utilizator, iar fiecare pubelă comandată de utilizator să se factureze separat cu tariful de 25,93 lei/lună/recipient de colectare (exclusiv T.V.A.) la care se adaugă tariful de transport și compostare la Depozitul de deșeuri nepericuloase Ghizela sau la Stația de compostare Arad, operată de  FCC Environment România SRL (FCC) Arad, în cuantum de 11,97 lei/lună/recipient de colectare (exclusiv T.V.A.), și contribuția pentru economia circulară (C.E.C) de 0,76 lei/lună/recipient de colectare (exclusiv T.V.A.)

 

Art. 4: Se aprobă ca aplicarea tarifului de 38,66 lei/lună/recipient de colectare (exclusiv T.V.A.) să se facă începând cu data îndeplinirii condiției suspensive, care este data obținerii acceptului scris de la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor Arad cu privire la preluarea cantității suplimentare de 1.254 tone/an, în vederea compostării, de către operatorul FCC Environment România SRL (FCC) Arad.

 

Art. 5: Se aprobă ca până la îndeplinirea condiției suspensive prevăzute la articolul 4 de mai sus să se aplice tariful unic de colectare separată și transport separat/punct de colectare de 62,98 lei/gospodărie/lună (exclusiv T.V.A.), aprobat prin Hotărârea AGA ADID Timiș-Zona 1 Timișoara nr. 15/20.09.2024 și prin Hotărârea Consiliului Local  nr. 397/10.09.2024, după care se va aplica tariful prevăzut la articolul 1 din prezenta hotărâre.

 

Art. 6:  Se ia act de tariful de compostare de 12,73 lei/lună/recipient de colectare (exclusiv  T.V.A.), calculat de operatorul RETIM ECOLOGIC SERVICE S.A. în baza tarifelor de compostare aprobate de autoritățile contractante pentru activitatea de compostare din cadrul Stației de compostare de la Depozitul de Deșeuri Nepericuloase Ghizela, respectiv pentru activitatea de compostare din cadrul Stației de compostare din Municipiul Arad operată de FCC Environment România SRL, și ținând cont de contribuția pe economia circulară (C.E.C.) aferentă, tariful de preluare a deșeurilor în vederea compostării în cuantum 12,73 lei/lună/recipient de colectare (exclusiv T.V.A.) fiind compus din tarif de compostare de 11,97 lei/lună/recipient de colectare (exclusiv T.V.A.) și C.E.C. de 0,76 lei/lună/recipient de colectare (exclusiv T.V.A.).  

 

Art. 7: Se aprobă încheierea unui act adițional la Contractul de delegare prin concesiune a activității de colectare și transport a deșeurilor din Zona 1 – nr. 2303/08.12.2017 care să cuprindă cele mai sus aprobate din prezenta hotărâre.

 

Art. 8:  Se acordă mandat președintelui Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș să semneze actul adițional la contractul de delegare prin concesiune a activității de colectare și transport a deșeurilor din Zona 1 nr. 2303/08.12.2017 încheiat cu RETIM ECOLOGIC SERVICE S.A., în vederea ducerii la îndeplinire a prevederilor din prezenta hotărâre.

 

Art. 9: Se mandatează d-na BOBEI CAMELIA-OLTEA – Șef Serviciu Managementul Deșeurilor și Salubrizare, să reprezinte interesele UAT Timișoara, în AGA ADID Timiș - Zona 1- Timișoara și să voteze în conformitate cu prezenta hotărâre.

 

Art.10:  Cu aducere la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Managementul Deșeurilor și Salubrizare, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara.

 

Art.11:  Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu şi, totodată, se comunică:         

              - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;

              - Primarului Municipiului Timişoara;

              - Structurilor funcționale din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;

              - S.C. RETIM ECOLOGIC SERVICE S.A.;

              - Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș;

              - Mass- media locale.

 

Hotărârea a fost adoptată cu 23 de voturi pentru.

Este utilă această pagină?