Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre nr.TMI2025-045510/22.10.2025, al Primarului Municipiului Timişoara, dl. Dominic FRITZ;
Având în vedere Raportul de specialitate nr.TMI2025-045581/22.10.2025, al Compartimentului Spaţii cu Altă Destinaţie din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 23.10.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr.TMI2025-045581/22.10.2025;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 208/2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Procesele Verbale de avizare ale Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului și patrimoniu și Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Procesul Verbal al şedinţei din data de 08.10.2025, nr. TMI2025-043124/08.10.2025 a Comisiei de Analiză a Spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă situate în imobile proprietatea Municipiului Timişoara precum şi în proprietatea Statului Român în administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara înfiinţată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 12/26.06.2012 şi modificată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 482/31.10.2023, respectiv Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 570/12.12.2024;
Având în vedere solicitarea Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara nr.MTM2025-042051;
În conformitate cu prevederile art. 286 alin. (1) lit. c) și art. 296 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (1), alin (2) lit. c) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art. 196 alin. (1) lit. a) și art. 139 alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Articole
Art.1: Se aprobă trecerea imobilului situat în municipiul Timișoara, str. Chișodei nr. 5, județul Timiș, compus din construcție și teren aferent, din domeniul privat în domeniul public al Municipiului Timișoara, având următoarele caracteristici:
a) Construcția înscrisă în Cartea Funciară nr. 410856-C1 Timișoara, cu o suprafață construită la sol de 267 mp, compusă din două unități funcționale:
– Cabinet 1, având număr de inventar 101659.001 și valoare de inventar 191.494,00 lei;– Cabinet 2, având număr de inventar 101659.002 și valoare de inventar 219.021,00 lei.b) Terenul aferent înscris în Cartea Funciară nr. 410856 Timișoara, în suprafață de 770 mp, aferent construcției descrise mai sus.
Trecerea în domeniul public se realizează în vederea implementării proiectului cu finanțare nerambursabilă „Centru de zi de socializare și petrecere a timpului liber (tip club)”, conform solicitării Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara și în baza avizului favorabil emis de Comisia de analiză a spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință, consemnat în procesul-verbal nr. TMI2025-043124/08.10.2025.
Art.2: Trecerea imobilului în domeniul public se realizează în conformitate cu art. 286 alin. (1) lit. c) și art. 296 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, care prevăd că bunurile din domeniul privat pot fi trecute în domeniul public prin hotărâre a consiliului local atunci când prin natura sau destinația lor acestea devin de uz ori de interes public local.
Aceasta trecere este justificată de:
a) caracterul de utilitate publică al activităților ce vor fi desfășurate în centrul de zi, în conformitate cu art. 129 alin. (6) din Codul administrativ și art. 6 alin. (1) din Legea nr. 292/2011;b) imposibilitatea utilizării imobilului în scop medical, impunând o nouă afectare adaptată nevoilor reale ale comunității;c) necesitatea diversificării serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, singure și altor categorii vulnerabile, în vederea incluziunii sociale și a creșterii coeziunii comunitare.Art.3: Se aprobă schimbarea destinației imobilului descris la art. 1, din „Dispensar medical urban”, conform înscrierilor din cartea funciară, în „Servicii de asistență socială”.
Art.4: Se aprobă darea în administrare a imobilului situat în municipiul Timișoara, str. Chișodei nr. 5, județul Timiș, către Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, pentru o perioadă de 5 ani, în scopul implementării proiectului cu finanțare nerambursabilă „Centru de zi de socializare și petrecere a timpului liber (tip club)”.
Art.5: Darea în administrare prevăzută la art. 4 este condiționată de obținerea finanțării nerambursabile necesare implementării proiectului. Până la obținerea finanțării, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara va menține imobilul securizat și conservat.
Art.6: În situația în care finanțarea nerambursabilă nu va fi obținută, dreptul de administrare acordat se retrage, iar imobilul va reveni în administrarea Municipiului Timișoara, urmând a fi valorificat potrivit dispozițiilor legale aplicabile.
Art.7: Se aprobă modelul-cadru de contract de dare în administrare, conform Anexei 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre, precum și încheierea contractului pe baza acestuia.
Art.8: Predarea imobilului se va realiza pe bază de proces-verbal de predare-primire, în termen de 10 zile de la semnarea contractului de dare în administrare.
Art.9: Cheltuielile de întreținere și răspunderea privind imobilul atribuit revin Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.
Art.10: Obligațiile beneficiarului dreptului de administrare, precum și sancțiunile aplicabile în cazul nerespectării acestora, sunt cele prevăzute la art. 300 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ și în clauzele contractului de dare în administrare.
Art.11: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează Direcția Generală Valorificare Drepturi de Proprietate ale UAT și Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.
Art.12: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și totodată, se comunică:
-Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;-Primarului Municipiului Timişoara;-Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;-Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.-Mass-media locale.
Hotărârea a fost aprobată cu 18 voturi pentru.