Atribuții

a) întocmește certificatele de urbanism în vederea obținerii Avizului de oportunitate și elaborare PUZ în baza Avizului de oportunitate obținut în prealabil;

b) formulează răspunsuri la adresele privitoare la domeniile amenajării teritoriului, respectiv dezvoltării urbane;

c) coordonează si asigură desfășurarea procedurii cu privire la implicarea publicului în elaborarea, revizuirea planurilor de urbanism și amenajarea teritoriului;

d) asigură Secretariatul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului si de Urbanism (avizare studii de oportunitate, documentații PUG/PUD/PUZ in vederea obținerii Avizului Arhitectului Șef);

e) avizează pentru conformitate documentațiile de urbanism și amenajarea teritoriului PUG, PUD, PUZ;

f) elaborează referatele tehnice ce stau la baza proiectelor de hotărâri ale Consiliului Local cu privire la documentațiile de urbanism PUG, PUD, PUZ;

g) Întocmirea documentației tehnice necesar a fi transmisă Serviciului achiziții publice în vederea inițierii procedurilor de achiziție publică pentru documentații de arhitectură și urbanism ce urmează a fi contractate cu proiectanți externi (referate de necesitate si oportunitate, strategie de contractare, caiete de sarcini, planșe, memorii tehnice, model contract.), urmărirea derulării contractelor de achiziție publică, cu respectarea clauzelor contractuale și termenelor conform normelor în vigoare, recepționarea serviciilor contractate; întocmirea documentelor de plată a serviciilor prestate;

h) Organizarea de expoziții de proiecte, dezbateri, consultări cu specialiști, schimburi de experiență și bune ateliere de lucru pe teme de urbanism, crearea de echipe mixte pentru rezolvarea problemelor apărute în proiectarea/implementarea unor proiecte (urbanism, infrastructura, mediu, etc);

i) Identifică și prezintă factorilor de decizie disfuncționalitățile urbanistice existente constatate și propunerile de remediere și dezvoltare;

j) Colaborează cu celelalte direcții din aparatul de specialitate al primarului, instituții și organisme din teritoriu și specialiști, pentru stabilirea strategiei de dezvoltare a municipiului;

k) Urmărește/gestionează contracte de lucrări/servicii în legătură cu activitatea compartimentului;

l) Asigură cuprinderea în buget a sumelor necesare elaborării/contractării strategiilor, documentațiilor de urbanism și amenajarea teritoriului pe care le gestionează;

m) Corelează planificarea urbană a teritoriului administrativ al Municipiului Timișoara cu planificarea urbană a zonei periurbane;

n) Inițiază demersurile pentru întocmirea Planurilor Urbanistice de Detaliu și Planurilor Urbanistice Zonale sau a oricăror studii de fundamentare necesare unei dezvoltări spațiale sustenabile;

Este utilă această pagină?