Proiect HCL din 2025-06-24

privind aprobarea Planului de selecţie pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Consiliului de Administrație Horticultura S.A. - componenta inițială

Motivație

Având în vedere Referatul de aprobare a Proiectului de hotărâre nr. TMI2025-026265/19.06.2025, al Primarului Municipiului Timişoara, Domnul Dominic Fritz;

Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2025-026381/20.06.2025 al Direcției Economice - Compartimentul Guvernanță Corporativă, Monitorizare Management Societăți, Instituții și Servicii Publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;

Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 20.06.2025- Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2025-026381/20.06.2025;

Având în vedere Procesele Verbale de avizare ale  Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanțe, impozite și taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului și patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comert, regii autonome și societăți comerciale, Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului și probleme ale minorităților și al Comisiei pentru cultură, știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport și culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 266/27.05.2025 privind declanșarea procedurii de selecție pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Consiliului de Administrație la Societății Horticultura S.A.;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 208/15.06.2021 privind  aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;

Având în vedere Proiectul planului de selecție pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Consiliului de Administrație Horticultura S.A. - componenta inițială, publicat în data de 11.06.2025;

Având în vedere prevederile art. 3 alin. (1) lit. a) și lit. c), art. 4^9 alin. (3), (4)  și alin. (4) - (44) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare;

Având în vedere prevederile  art. 5 alin. (6), art. 7, art. 8 și art. 9, art. 28 din Anexa nr. 1 și art. 4 alin. (4) din Anexa 1b din Hotărârea de Guvern nr. 639/2023  pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;

În conformitate cu prevederile art.129 alin. (2) lit. a) și alin. (3) lit. d) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul art. 139 alin. (1) și art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

Articole

Art.1: Se aprobă Planul de selecţie pentru pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Consiliului de Administrație Horticultura S.A. - componenta inițială, conform Anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2:  Se aprobă constituirea Comisiei de selecție și nominalizare a candidaților pentru recrutarea membrilor Consiliului de Administrație Horticultura S.A., cu următoarea componență:

 

Funcție

Membri titulari

Membri supleanți

Președinte

Simona Pop

Sorin Gabriel Bâzu 

Membru

Dana Lazăr

Despina Ungureanu

Expert independent

Pluri Consultants Romania S.R.L

 

Art. 3: Comisia de selecție și nominalizare își desfășoară activitatea conform Regulamentului aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 257/2024 și legislației în vigoare. Secretariatul Comisiei de selecție și nominalizare este asigurat de Ana-Maria-Lorena Iorgulescu, înlocuitor Violeta Lazăr, din cadrul Compartimentului Guvernanță Corporativă, Monitorizare Management Societăți, Instituții și Servicii Publice din cadrul Direcției Economice.

Art. 4: Membrii comisiei de selecție și nominalizare au obligația să comunice de îndată apariția oricărei incompatibilități, dispozițiile Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, cu modificările și completările ulterioare, aplicându-se în mod corespunzător.

Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcția Economică - Compartimentul Guvernanță Corporativă, Monitorizare Management Societăți, Instituții și Servicii Publice din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara.

Art. 6: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:

- Instituției Prefectului - Județul Timiș;

- Primarului Municipiului Timișoara;

- Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;

- Membrilor Comisiei de selecție și nominalizare desemnați la art. 2 din prezenta hotărâre;

- Mass - media locale.

Este utilă această pagină?