Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare al proiectului de hotărâre nr. TMI2025-027344/26.06.2025, al Primarului Municipiului Timișoara, domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2025-027406/26.06.2025 al compartimentelor de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara din data de 26.06.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr.TMI2025-027406/26.06.2025 ;
Având în vedere Avizul Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara din data de 26.06.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr.TMI2025-027406/26.06.2025 ;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 208/15.06.2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Procesele verbale de avizare ale Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanțe, impozite și taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului și patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale, Comisiei pentru administrație locală juridică, ordine publică, drepturile omului și probleme ale minorităților, Comisiei pentru cultură, știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport și culte;
Luând în considerare următoarele prevederi legislative:
- XXIX Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de Urgență a Guvernului 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene ;
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, republicat, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
Prin raportare la următoarele hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Timișoara:
- Hotărârea Consliliului Local nr. 188//10.05.2016 privind înființarea Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” - CERC;
- Hotărârea Consiliului Local nr. 117/2020 privind modificarea Statutului de funcții pentru Serviciul Public de Administrarea a Centrului Regional de Competențe și Dezvoltare a Furnizorilor în Sectorul Automotive;
- Hotărârea Consiliului Local nr. 507/2022 privind stabilirea salariilor de bază pentru personalul contractual din cadrul Serviciului Public de Administrare a Centrului Regional de Competențe și Dezvoltare a Furnizorilor în Sectorul Automotive;
- Hotărârea Consliliului Local nr. 123/2023 privind completarea Hotărârii Consiliul Local nr. 188/10.05.2016 privind înființarea Serviciului Public de Administrare a ”Centrului Regional de Competențe și Dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” – CERC, prin transmiterea în administrarea acestuia, începând cu data de 03.04.2023, pe o perioadă de 5 ani, a imobilului înscris în CF nr. 425139, număr top 1243/2/3 denumită INCUBOXX realizată prin proiectul ”Infrastructură regional de afaceri și inovare în sectorul IT&C”, cod SMIS 34472 Consiliul Local al Municipiului Timișoara.
- Hotărârea Consiliului Local nr. 169/2025 - privind aprobarea repartizării și utilizării excedentului aflat în soldul contabil al Serviciului Public de Administrare a CERC (Centrul Regional de Competențe și Dezvoltare a Furnizorilor în Sectorul Automotive) al Municipiului Timișoara la data de 31.12.2024 și acoperirea deficitului secțiunii de funcționare pe anul 2024 din excedentul anilor precedenți
Ținând cont de prevederile Legii nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică;
În temeiul art. 139 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Articole
Art. 1: Începând cu data de 01.07.2025 Serviciul Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC, instituție publică cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara își încetează activitatea și se desființează.
Art. 2: (1) În aplicarea prevederilor art. 1, directorul Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC, în calitate de angajator, va îndeplini procedurile legale privind încetarea raporturilor de muncă ale salariaților, de la data la care angajatorul şi-a încetat existența, cu respectarea prevederilor legislative incidente din Legea nr. 53/3003 și Legea nr.296/2023 .
(2) Pentru respectarea drepturilor la carieră ale personalului contractual ale căror posturi sunt afectate de desființarea Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC, se aprobă un termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri în vederea aplicării procedurilor legale .
(3) Primarul Municipiului Timișoara va emite dispoziție pentru încetarea raportului de muncă al directorului Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC, instituție desființată conform art. 1.
Art. 3: (1) Directorul Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC, în calitate de ordonator terțiar de credite, în termen de 20 de zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, va asigura îndeplinirea următoarelor măsuri:
- efectuarea inventarierii elementelor de activ și de pasiv, precum și înregistrarea acestora, potrivit reglementărilor contabile aplicabile;
- efectuarea operațiunilor privind denunțarea/încetarea de drept a tuturor angajamentelor legale în vigoare;
- efectuarea operațiunilor de lichidare și radiere fiscală a instituției;
- întocmirea situațiilor financiare de închidere a exercițiului financiar;
- predarea către compartimentele responsabile din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara a elementelor de activ și pasiv din bilanțul contabil încheiat la data desființării;
- arhivarea și predarea către compartimentele responsabile din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara a tuturor documentelor existente în cadrul instituției, pe bază de Protocol de predare – primire;
(2) Patrimoniul Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC se preia pe bază de protocol de către Direcția Economică și/sau Direcția Generală Valorificare Drepturi de Proprietate din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului Municipiului Timișoara
(3) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, ordonatorul terțiar de credite reprezentat de directorul al Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC, are obligația de a depune la ordonatorul principal de credite situațiile financiare de încetare a activității instituției.
(4) După îndeplinirea termenului prevăzut la art. 1, creditele bugetare rămase neutilizate vor fi retrase prin rectificare bugetară.
(5) Arhiva Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC se preia pe bază de protocol de către Compartimentul Arhivă din cadrul Direcției Secretariat General din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 4: (1) Procedurile legale aflate în derulare la nivelul Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC, precum și drepturile și obligațiile contractuale neexecutate ale Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC, vor fi preluate de Municipiul Timișoara, care se subrogă în toate drepturile și obligațiile Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC.
(2) Actele îndeplinite anterior rămân valabile.
(3) În cazul litigiilor Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC, aflate în derulare, indiferent de faza de judecată, Municipiul Timișoara se subrogă în toate drepturile și obligațiile Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC și dobândește calitatea procesuală a acestuia la expirarea termenului prevăzut la art. 1 din prezenta hotărâre.
Art.5: Se împuternicește Primarul Municipiului Timișoara să numească, prin dispoziție, persoana responsabilă cu radierea înregistrării fiscale a Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC, dacă aceasta nu a fost realizată conform art. 3 alin. (1) lit. c) din prezenta hotărâre.
Art. 6: (1) În urma aplicării prevederilor art. 1, se retrage dreptul de administrare acordat Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC de către Consiliul Local al Municipiul Timișoara asupra:
- proprietății nerezidențiale a Municipiului Timișoara, situată în str. Paul Morand, nr. 15, intitulată: “Centrului Regional de Competențe şi Dezvoltare a Furnizorilor în Sectorul Automotive“, cu dotările tehnico – edilitare aferente, drept de administrare constituit prin HCLMT nr.188/2016;
- imobilului înscris în CF nr.425139, număr top. 1243/2/3 denumit INCUBOXX, realizat prin proiectul “Infrastructură regională de afaceri şi inovare în sectorul IT&C” cu numărul de inventar 101154.01 și valoarea de inventar 16.993.704,48 lei, drept de administrare constituit prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr.123/2023;
(2) Cele două imobile vor fi administrate de Direcția Generală Valorificare Drepturi de Proprietate ale UAT din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, după semnarea protocolului prevăzut la art.3 alin.(2).
Art.7: La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă orice alte prevederi contrare din actele administrative adoptate anterior de Consiliul Local al Municipiului Timișoara.
Art.8: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează: Primarul Municipiului Timișoara, Viceprimarul Municipiului Timișoara căruia i-au fost delegate atribuțiile de coordonare a Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC , directorul Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC și compartimentele funcționale din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, conform competențelor acestora.
Art.9: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara și totodată se comunică:
- Instituției Prefectului - Județul Timiș;
- Primarului Municipiului Timișoara;
- Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;
- Serviciului Public de Administrare a ”Centrului regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul Automotive” CERC;
- Mass – mediei locale