Proiect HCL din 2025-08-26

aprobarea gestiunii directe a serviciul de administrarea și exploatarea stațiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice aflate pe domeniului public al municipiului Timișoara, prin atribuire directă a Contractului de delegare a gestiunii către Societatea Uzina Energie Solară Timișoara S.R.L.

Motivație

Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, nr. TMI2025-035964/21.08.2025, al  Primarului Municipiului Timişoara, domnul DOMINIC FRITZ;

Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2025-036282/25.08.2025, al Serviciului Politici Mediu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;

Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 25.08.2025  - Anexă la Raportul de specialitate nr.  TMI2025-036282/25.08.2025

Având în vedere Avizul Direcției Economice  nr. TMI2025-036282/25.08.2025 - Anexă  la Raportul de specialitate nr.  TMI2025-036282/25.08.2025;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 208/2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al Municipiului Timișoara;

Având în vedere Procesele-verbale de avizare ale Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanțe, impozite și taxe și  Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timișoara;

Având în vedere cererea Societății Uzina Energie Solară Timișoara S.R.L., nr. 23/12.06.2025, înregistrată la Municipiul Timișoara cu nr. MTM2025-025968/12.06.2025 prin care solicită, atribuirea directă a serviciului  de administrarea și exploatarea stațiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice aflate pe domeniul public al municipiului Timișoara, prin încheierea unui Contract de delegare a gestiunii;

Având în vedere prevederile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 719/27.12.2022 privind înființarea Societății UZINA ENERGIE SOLARĂ TIMIȘOARA S.R.L.

Ținând cont de prevederile art. 2 lit. a), lit. c), art.3  alin. 1 lit a) si i) art. 10  alin.(1), alin.(2), alin.(3), art.11  alin.(1), alin. (2) lit. c),  alin. alin. (2^1), art.14 alin.(1) lit. a) - e), art. 47  alin.(1) din Ordonanța Guvernului  nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, cu modificările și completările ulterioare;

În conformitate cu prevederile art. 590, art. 591 alin.(2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările si completările ulterioare;

În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. c) și d) și alin. (7) lit. i), m) și n) coroborate cu prevederile art. 196 alin. (1) lit a) și art. 370 alin. (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările si completările ulterioare;

În temeiul art. 139 alin. (1) și (3)  din Ordonanța de Urgență a  Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

Articole

Art.1: Se aprobă Studiul de oportunitate pentru fundamentarea și stabilirea soluțiilor optime de delegare a gestiunii serviciilor de administrare și exploatare a stațiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice aflate pe domeniul public al Municipiului Timișoara, înregistrat cu nr. TMI2025-031737/22.07.2025, conform  Anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre,

Art.2:  Se aprobă Caietul de Sarcini privind serviciul de administrarea și exploatarea stațiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice aflate pe domeniul public al Municipiului Timișoara, înregistrat cu nr. TMI2025-031738/22.07.2025, conform  Anexei  nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.3: Se aprobă Regulamentul privind serviciul de administrare a staților de reîncărcare a vehiculelor electrice aflate pe domeniului public al Municipiului Timișoara, înregistrat cu nr. TMI2025-034113/07.08.2025,  conform  Anexei nr. 3 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 4: Se aprobă modelul de Contract de gestiune directă, privind serviciul de administrarea și exploatarea stațiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice aflate pe domeniul public al Municipiului Timișoara, conform Anexei nr. 4, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 5: Se aprobă modelul de Proces Verbal de predare primire a bunurilor de retur, bunurile proprietatea Proprietarului/Delegatar și puse la dispoziția Operatorului/Delegat,  conform Anexei nr. 5, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.6: Se aprobă mandatarea Primarului Municipiului Timișoara de a încheia și semna Contractul de gestiune directă privind serviciul de administrarea și exploatarea stațiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice aflate pe domeniul public al Municipiului Timișoara.

Art.7: Societatea Uzina Energie Solară Timișoara S.R.L. în baza Contractului de gestiune directă privind serviciul de administrarea și exploatarea stațiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice aflate pe domeniului public al Municipiului Timișoara, va prelua bunurile de retur, bunurile proprietatea Proprietarului/Delegatar până la data de 30.09.2025, iar începând cu data de 06.10.2025, va suporta toate cheltuielile aferente acestor activități.

Art.8: Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute în Regulamentul privind serviciul de administrare a stațiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice aflate pe domeniul public al Municipiului Timișoara, înregistrat cu nr. TMI2025-034113/07.08.2025, la art. 18 alin. 1) lit. a) – g), alin. 2) lit. a) – e) și alin. 3) lit. a) -c), se face după caz de către persoanele împuternicite din cadrul aparatului de specialitate a Primarului Municipiului Timişoara prin Direcția Generală a Poliției Locale Timișoara,  care vor putea dispune, totodată, și aplicarea măsurii tehnico-administrative de ridicare și transport a vehiculelor în cauză, măsură ce va trebui pusă în practică de către Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara – TIMPARK.

Art.9: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează Societatea Uzina Energie Solară Timișoara S.R.L., Serviciul Politici Mediu, din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, Direcției Generală a Poliției Locale Timișoara și Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara – TIMPARK.

Art. 10: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:

- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;

- Primarului Municipiului Timişoara;

- Direcțiilor, Serviciilor,  Compartimentelor - din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;

- Societății Uzina Energie Solară Timișoara S.R.L.

- Direcției Generală a Poliției Locale Timișoara;

- Serviciului  Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara – TIMPARK.

- Mass-media locale.

Este utilă această pagină?