Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre cu nr. TMI2025-019895/12.05.2025, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2025-020149/13.05.2025 al Direcției Economice - Compartiment Guvernanță Corporativă, Monitorizare Management Societăți, Instituții și Servicii Publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 14.05.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2025-020149/13.05.2025 al Direcției Economice - Compartiment Guvernanță Corporativă, Monitorizare Management Societăți, Instituții și Servicii Publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;
Având în vedere Procesele Verbale de avizare ale Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanțe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor și Comisiei pentru cultură, știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 208/15.06.2021 -privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 545/2024- privind numirea reprezentanților Municipiului Timișoara în adunarea generală a acționarilor sau asociaților la întreprinderile publice la care este acționar sau asociat;
Având în vedere prevederile art. 3 alin. (1), lit. b), c) și k) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011-privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 3 din Hotărârea de Guvern nr. 639/2023- pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 -privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
Potrivit prevederilor Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile 129 alin. (2) lit. a) și alin (3) lit. d) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art. 139 alin. (1) și art.196 alin.(1) lit. a) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019-privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Articole
Art.1: Se aprobă declanșarea procedurii de selecție pentru membrii Consiliului de Administrație la Societatea PIEȚE S.A.,, care va fi realizată de autoritatea publică tutelară - UAT Municipiul Timișoara, conform normelor de guvernanță corporativă.
Art.2: Comisia de selecție și nominalizare a candidaților pentru funcția de membru în Consiliul de Administrație PIEȚE S.A. va fi constituită prin hotărâre de consiliu local, ulterior contractării expertului independent, persoană fizică sau juridică, specializată în recrutarea resurselor umane.
Art. 3: Se convoacă de îndată Adunarea Generală a Acționarilor PIEȚE S.A. la sediul societății din Municipiul Timișoara, str. Ovidiu Balea, nr. 2 și se mandatează reprezentanții Municipiului Timișoara pentru emiterea hotărârii de declanșare a procedurii de selecție, ce va fi transmisă de Municipiul Timișoara către AMEPIP în două zile lucrătoare de la data adoptării hotărârii de declanșare.
Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri, se încredinţează reprezentanții Municipiului Timișoara în Adunarea Generală a Acționarilor la PIEȚE S.A. și Societatea PIEȚE S.A.
Art. 5: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu, și totodată se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;
- Societății PIEȚE S.A.;
- Doamnei Chițac Silvia-Gabriela;
- Doamnei Radoicovici Silvia-Elisabeta;
- Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice;
- Mass - media locale.