Motivație
Având în vedere :
-Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, nr. TMI2025- 033515/04.08.2025 al Primarului Municipiului Timișoara, domnul Dominic Fritz – ca instrument de motivare a prezentei hotărâri;
-Raportul de specialitate nr. TMI2025-033564/04.08.2025, al Serviciului Management Organizațional;
-Avizul Serviciului Juridic - Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2025-033564/04.08.2025;
-Avizul Directiei Economice - Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2025-033564/04.08.2025;
-Avizul Comisiei Paritare la documentația transmisă prin Adresa nr. TMI2025-033797/05.08.2025;
Adresa instituției noastre nr. TMI2025-033516/04.08.2025 transmisă către Direcţia pentru Evidenţa a Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date în vederea avizării structurii corespunzătoare serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanei;
Având în vedere Procesele Verbale de avizare ale Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Luând în considerare prevederile:
-art. LII din Legea nr. 141 din 25.07.2025- privind unele măsuri fiscal-bugetare coroborate cu prevederile art. 18 din Legea responsabilității fiscal-bugetare nr.69/2010;
-art.5, art. 369 lit.b), art. 370 alin.(2), art.371, art.382, art. 391,art.390, art.392, art.393, art.405, art.407, art.408, art.409, art.512, art. 518, art.519, art.539, art.540, art.541, art.546 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 -privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
-Legea nr. 53/2003 -privind Codul Muncii, cu modificările și completările ulterioare;
-art. III și Anexa la Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 63/2010-pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006-privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare;
-art.11 din Legea nr. 153/2017-privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare coroborat cu Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 238/2022;
-art.154 alin.(2), (3), art.155 alin.(5), coroborate cu prevederile art.129, alin. (2), lit.a) si alin. (3) lit.c) și art.196 alin (1) lit. a) și cu prevederile art. 240 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 -privind Codul administrativ;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 208/15.06.2021 - privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Ținând cont că a fost îndeplinită procedura reglementată de prevederile Legii nr. 52/2003- privind transparența decizională în administrația publică;
În conformitate cu prevederile art. 129, alin. (2), lit. a) si alin. (3) lit. c) coroborat cu prevederile art.196 alin (1) lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019-privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art. 139, alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019-privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Articole
Art.1 : (1) Se aprobă reorganizarea Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, conform Anexelor nr. 1-4, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre .
(2) Se modifică și se aprobă organigrama Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, conform Anexei nr.1 – parte integrantă din prezenta hotărâre.
(3) Se modifică și se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare, conform Anexei nr. 2– parte integrantă din prezenta hotărâre.
(4) Se modifică și se aprobă statul de funcții pentru Aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, conform Anexei nr. 3 – parte integrantă din prezenta hotărâre.
(5) Se modifică și se aprobă coeficienții de ierarhizare a posturilor Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, conform Anexei nr. 4 – parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2 : Numirea personalului pe noile funcții publice și încadrarea personalului în noile funcții contractuale se realizează prin dispoziția Primarului, cu respectarea termenelor și a procedurilor legale.
Art.3 : Pentru respectarea drepturilor la carieră ale funcționarilor publici ale căror posturi sunt afectate de aprobarea noii organizări a aparatului de specialitate al Primarului municipiului Timișoara, se prevede un termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în vederea aplicării procedurilor legale prevăzute de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019. Modul de aplicare a acestor proceduri legale, se aprobă prin dispoziția Primarului .
Art.4 : Transformarea unei funcții publice vacante într-o funcție publică cu o altă denumire sau într-o funcție publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat prin art.1 alin.(4) și Anexa nr. 3 la prezenta hotărâre, se face prin dispoziția Primarului municipiului Timișoara.
Art.5: La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se abrogă Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 575/2023 și orice alte prevederi contrare din actele administrative adoptate de Consiliul Local al Municipiului Timișoara.
Art.6: Primarul municipiului Timișoara și compartimentele funcționale din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului implicate, vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri, conform competențelor stabilite.
Art.7: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și totodată se comunică:
- Instituției Prefectului - Județul Timiș;
- Primarului Municipiului Timișoara;
- Agenției Naționale a Funcționarilor Publici;
- Tuturor structurilor organizatorice de rangul I din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;
- Mass - media locale.