Proiect HCL din 2025-08-21

privind atestarea persoanelor fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii și reînnoirea atestatelor de administratori de condominii care expira la 4 ani

Motivație

 

Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre nr. TMI2025-035646 din 19.08.2025 al Primarului Municipiului Timișoara - domnul Dominic Samuel Fritz,

Având in vedere Raportul de specialitate cu nr. TMI2025-035646 /19.08.2025 al Direcției Relații Comunitare din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;

Având in vedere Avizul Serviciului Juridic din data de  20.08.2025 - Anexă la Raportul de specialitate cu nr. TMI2025-035646 /19.08.2025 al Direcției Relații Comunitare din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara; 

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 208/2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului Local al municipiului Timișoara;

Având în vedere procesele verbale de avizare ale Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanțe, impozite și taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului și patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale, Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului și probleme ale minorităților, Comisiei pentru cultură, știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport și culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timișoara;

Având în vedere prevederile art. 10 alin. (5)  din Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, “La propunerea compartimentelor specializate în sprijinirea, îndrumarea şi controlul asociaţiilor de proprietari din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, primarul, în baza unei hotărâri a consiliului local, atestă persoanele fizice în vederea dobândirii calităţii de administrator de condominii.”;

 În conformitate cu  art.64(10) din Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor  “Atestatul este valabil 4 ani de la data emiterii şi poate fi reînnoit în aceleaşi condiţii în care a fost emis. ”

În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (1) și alin. (14) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare

În temeiul art.196 (1) lit.a), art.139 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare

Articole

Art.1: În vederea dobândirii calității de administratori de condominii, respectiv în vederea reînnoirii la 4 ani a certificatelor de atestare ca administratori de condominii, se aprobă atestarea persoanelor fizice nominalizate în Anexa,  care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Relații Comunitare - Compartimentul Asociații Proprietari.

Art.3:  Prezenta se publică pe site-ul propriu și totodată se comunică:

- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiș;

- Primarului Municipiului Timișoara;

- Structurilor din cadrul aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Timișoara;

- Mass-media locale.

Este utilă această pagină?