Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre cu nr. TMI2025-022736/28.05.2025, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2025-023718/03.06.2025 al Direcției Economice -Compartimentul Guvernanță Corporativă, Monitorizare Management Societăți, Instituții și Servicii Publice din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 05.06.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2025-023718/03.06.2025;
Având în vedere Procesele Verbale de avizare ale Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe și Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului și patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale, Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine public, drepturile omului și probleme ale minorităților și ale Comisiei pentru cultură,știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport și culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 208/2021 - privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Circulara Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP) înregistrată la Primăria Municipiului Timișoara cu nr. MTM2025 -009382/26.02.2025 privind revizuirea indicatorilor de performanță la societățile aflate sub autoritatea publică tutelară;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 545/2024 privind numirea reprezentanților Municipiului Timișoara în adunarea generală a acționarilor sau asociaților la întreprinderile publice la care este acționar sau asociat;
Având în vedere propunerile transmise de societățile: Agenția de Achiziții Publice Timișoara S.R.L., Drumuri Municipale Timișoara S.A., Horticultura S.A., Piețe S.A, Societatea de Transport Public Timișoara S.A. referitoare la revizuirea indicatorilor de performanță;
În conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) lit. e) și art. 4 ind. 7 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice;
În temeiul dispozițiilor cuprinse în Anexa 2 - Norme metodologice din 27 iulie 2023 pentru stabilirea indicatorilor de performanță financiari și nefinanciari și a componentei variabile a remunerației membrilor consiliilor de administrație/supraveghere ale întreprinderilor publice, precum și a directorilor, respectiv a membrilor directoratului din Hotărârea de Guvern nr. 639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
Ținând seama de dispozițiile art. 121, 125 din Legea nr. 31/1990 privind societățile, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. d) și alin. (7) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere prevederile art. 196 alin. (1) lit. a) și art 139 alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificãrile și completãrile ulterioare;
Articole
Art. 1: Se aprobă revizuirea indicatorilor de performanță la societățile aflate sub autoritatea Municipiului Timișoara, în conformitate cu Anexele 1-5, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2: (1) Se mandatează reprezentanții Municipiului Timișoara în adunările generale ale asociaților sau acționarilor, după caz, pentru emiterea hotărârilor AGA și pentru încheierea actelor adiționale la contractele de mandat.
(2) Actele adiționale cuprind indicatorii stabiliți prin anexele la prezenta hotărâre, care au fost întocmiți în conformitate cu specificul fiecărei societăți, ținând seama de pragul minim impus de Agenția pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice.
Art. 3: Se convoacă adunările generale ale asociaților/acționarilor la sediile sociale ale societăților aflate sub autoritatea Municipiului Timișoara în data de ……….., ora ….. .
Art. 4: Indicatorii revizuiți vor fi transmiși către Agenția pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice(AMEPIP) de către persoanele cu atribuții de guvernanță corporativă din cadrul societăților.
Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează Direcția Economică din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, reprezentanții Municipiului Timișoara în adunările generale ale asociaților/acționarilor (conform Hotărârii Consiliului Local nr. 545/2024) și conducerea executivă a societăților aflate sub autoritatea Municipiului Timișoara.
Art. 6: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și totodată, se comunică:
- Instituției Prefectului - Județul Timiș;
- Primarului Municipiului Timișoara;
- Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor - din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;
- Reprezentanților Municipiului Timișoara în adunările generale ale asociaților/acționarilor desemnați în baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 545/2024;
- Societăților: Agenția de Achiziții Publice Timișoara S.R.L, Drumuri Municipale Timișoara S.A., Horticultura S.A., Piețe S.A., Societatea de Transport Public Timișoara S.A.;
- Mass-media locală.