Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre nr. TMI2025-030155/14.07.2025, al Primarului Municipiului Timişoara, Domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2025-031496/22.07.2025, al Direcției Economice - Compartimentul Guvernanță Corporativă, Monitorizare Management Societăți, Instituții și Servicii Publice din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 22.07.2025- Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2025-031496/22.07.2025, al Direcției Economice - Compartimentul Guvernanță Corporativă, Monitorizare Management Societăți, Instituții și Servicii Publice din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 208/15.06.2021- privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Procesul Verbal de avizare al Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanțe, impozite și taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului și patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale, Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului și probleme ale minorităților, Comisiei pentru cultură, știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport și culte, din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Adresa Societății "Salubrizare Timișoara S.R.L." nr. 574/09.07.2025, înregistrată cu nr. MTM2025-029966/09.07.2025 și Hotărârea administratorilor nr. 15/07.07.2025- referitoare la modificarea și completarea Actului constitutiv al societății;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 29/2025- privind înființarea Societății "SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L" și Actul constitutiv al Societății;
Având în vedere prevederile art. 3 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 -privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 191, art. 194 alin. (1) lit. d) și art. 197 din Legea nr. 31/1990- privind societățile, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. a) și alin (3) lit. d) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019- privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 -privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Articole
Art. 1: (1) Se aprobă modificarea și completarea Actul constitutiv al Societății "Salubrizare Timișoara S.R.L.", după cum urmează:
a. La art. 14, termenul " Beneficiul" se înlocuiește cu termenul "Profitul", astfel art. 14 se modifică și va avea următorul cuprins: "Profitul societății se stabilește prin bilanțul contabil anual aprobat de către Adunarea Generală a Asociaților. Cota parte din beneficiul ce se va plăti Asociatului Unic constituie dividende. Dividendele vor fi plătite asociaților proporțional cu cota de participare la capitalul social."
b. La art. 15, termenul "beneficiile" se înlocuiește cu termenul "profitul", astfel art. 15 se modifică și va avea următorul cuprins: "Din profitul societății se va prelua în fiecare an calendaristic cel puțin 5% pentru formarea fondului de rezervă până ce acesta va atinge minimum a cincea parte din capitalul social."
c. La art. 17, termenul "anul" se înlocuiește cu termenul "exercițiul", art. 17 se modifică și va avea următorul cuprins:
"Exercițiul financiar începe la 01 ianuarie și se termină la 31 decembrie în fiecare an calendaristic. Primul exercițiu economico-financiar începe la data constituirii ca persoană juridică a societății. Societatea va ține evidența contabilă în lei și va întocmi anual bilanțul și contul de beneficii și pierderi având în vedere Legea contabilității nr. 82/1991, republicată și modificată. Societatea poate fi finanțată și creditată de către asociatul unic, sau de către unități bancare abilitate a desfășura astfel de operațiuni."
d. La art. 27 se înlocuiește mențiunea „Administratorii vor lucra împreună, iar deciziile acestora trebuie luate în unanimitate. În caz de divergență între administratori, va decide asociatul unic întrucât acesta reprezintă majoritatea absolută a capitalului social”, cu mențiunea „Administratorii iau decizii cu o majoritate de 2/3”, astfel că art. 27 va avea următorul cuprins: „Administratorii iau decizii cu o majoritate de 2/3.”
e. La art. 30 se elimină "Administratorii sunt răspunzători față de societate pentru orice daune pricinuite prin nerespectarea prevederilor legale, pentru prejudicii rezultate din faptele ilicite și pentru orice abateri de la actul constitutiv sau greșeli în administrarea societății " , astfel art. 30 se modifică și va avea următorul cuprins: " Administratorii societății răspund față de societate pentru îndeplinirea cu loialitate, prudență și diligență a atribuțiilor ce le revin, în conformitate cu prevederile legii, ale actului constitutiv și ale hotărârilor adunării generale a asociaților. Administratorii răspund solidar pentru:
- realitatea vărsămintelor efectuate de asociați;
- existența reală a dividendelor plătite;
- integritatea patrimoniului societății;
- respectarea obligațiilor privind păstrarea evidenței contabile și depunerea documentelor legale.
De asemenea, administratorii răspund personal și solidar pentru prejudiciile cauzate societății
prin:
a) acte de gestiune frauduloasă sau neglijență gravă;
b) depășirea limitelor mandatului acordat;
c) încălcarea dispozițiilor legale referitoare la conflictul de interese.
Orice limitare sau exonerare anticipată de răspundere inserată în prezentul act constitutiv nu va avea efect în cazul în care fapta administratorului este comisă cu intenție sau gravă neglijență."
f. Art. 31 - Principalele atribuții ale administratorilor se modifică și se completează după cum urmează:
- la lit. b) se elimină exprimarea "și să supună aprobării Asociatului Unic ", astfel art. 31 lit. b) se modifică și va avea următorul cuprins:
"b) să elaboreze organigrama conținând numărul de posturi, statul de funcții, regulamentul propriu de funcționare al societății și regulamentul de ordine interioară;"
- prevederile de la lit. j) se completează cu: "sau să împuternicească directorul executiv în vederea îndeplinirii acestora", astfel art. 31 lit. j) se completează și va avea următorul cuprins:
" j) să negocieze şi să semneze contractele de muncă încheiate cu salariaţii societăţii, precum şi orice alte documente rezultând din relaţiile de muncă, precum şi să dispună sancţionarea personalului societăţii în caz de abatere disciplinară sau să împuternicească directorul executiv în vederea îndeplinirii acestora;"
- prevederile de la lit. k) se completează cu "sau să împuternicească directorul executiv în acest sens" astfel art. 31 lit. k) se completează și va avea următorul cuprins: ”k) să aprobe orice decizie de natură să angajeze societatea în raporturile sale cu personalul societăţii sau să împuternicească directorul executiv în acest sens;"
g. La art. 32 - Principalele atribuții ale directorului executiv, prevederile de la lit. f) se completează cu precizarea: "în acord cu prevederile prezentului act constitutiv și cu pregătirea profesională a acestuia", astfel art. 32 lit. f) se completează și va avea următorul cuprins: "să îndeplinească orice alte atribuții stabilite de administratorul societății în acord cu prevederile prezentului act constitutiv și cu pregătirea profesională a acestuia."
(2) Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, constituie varianta modificată a Actului constitutiv.
Art. 2: Se mandatează reprezentanții Municipiului Timișoara în Adunarea Generală a Asociaților „Salubrizare Timișoara S.R.L.„ pentru emiterea hotărârii AGA conform articolului 1 din prezenta hotărâre.
Art. 3: Se împuternicește Domnul Director general Inași Ionuț-Denis să îndeplinească procedurile legale pentru înregistrarea la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Timiș a prezentelor modificări.
Art. 4: Se convoacă Adunarea Generală a Asociaților Salubrizare Timișoara S.R.L, la sediul societății din Municipiul Timișoara, str. Amforei nr. 6, Județul Timiș, în data de ..................., la ora .......... .
Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri, se încredinţează Direcția Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, reprezentanții Municipiului Timișoara în Adunarea Generală a Asociaților "Salubrizare Timișoara S.R.L.", conducerea Societății "Salubrizare Timișoara S.R.L."
Art. 6: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;
- Societății "Salubrizare Timișoara S.R.L";
- Doamnei Consilier local Elena-Rodica Militaru;
- Domnului Consilier local Lorenzo-Flavius Barabas ;
- Mass -media locale.