Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a Proiectului de hotărâre, cu nr. TMI2025-020110/13.05.2025, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2025-020296/14.05.2025 al Direcției Economice - Compartimentul Guvernanță Corporativă, Monitorizare Management Societăți, Instituții și Servicii Publice;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 14.05.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2025-020296/14.05.2025;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 208/15.06.2021 - privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Procesele Verbale de avizare ale Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale și Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului și probleme ale minorităților din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Adresa Societății Drumuri Municipale Timișoara S.A. înregistrată la Primăria Municipiului Timișoara cu nr. MTM2025-019757/29.04.2025 referitoare la situațiile financiare ale societății aferente anului 2024;
Ținând seama de Decizia Consiliului de Administrație al Societății Drumuri Municipale Timișoara S.A. nr. 8/28.04.2025 prin care au fost avizate favorabil situațiile financiare anuale ale societății;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 545/2024 privind numirea reprezentanților Municipiului Timișoara în Adunarea Generală a Acționarilor la întreprinderile publice la care este acționar unic, majoritar sau la care deține controlul;
În conformitate cu prevederile următoare:
- art. 3 lit. k) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
- art. 1 din Ordonanța de Guvern nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome;
- art. 111 alin. (2) lit. a), art. 121 și art 125 din Legea nr. 31/1990 privind societățile, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere prevederile art. 129 alin. (2) lit. a) și alin (3) lit. d) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) și art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Articole
Art. 1: Se mandatează reprezentanții Municipiului Timișoara în Adunarea Generală a Acționarilor la Societatea Drumuri Municipale Timișoara S.A. pentru aprobarea situațiilor financiare ale societății aferente anului 2024 și repartizarea profitului, conform solicitării cu nr. MTM2025-019757/29.04.2025.
Art. 2: Se convoacă Adunarea Generală a Acționarilor în data de ......, ora ......., la sediul societății din Municipiul Timișoara, str. Eternității, nr. 45, Județ Timiș.
Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează reprezentanții Municipiului Timișoara în Adunarea Generală a Acționarilor la Societatea Drumuri Municipale Timișoara S.A.
Art. 4: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;
- Societății Drumuri Municipale Timișoara S.A.;
- Domnului Farkas Imre;
- Domnului Moșiu Simion;
- Mass-media locale.