Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, nr. TMI 2025 - 28925/07.07.2025- al Primarului Municipiului Timișoara, domnul Dominic Fritz;
Ținând cont de Raportul de specialitate nr. 7639/26.06.2025 al Direcției Generale a Poliției Locale Timișoara;
În baza Avizului Serviciului Juridic din data de 09.07.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr. 7639/26.06.2025;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 208/2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere procesele verbale de avizare ale Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului și probleme ale minorităților, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului și patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale și al Comisiei pentru cultură, știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport și culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Conform prevederilor:
- art.28 și art. 29 din Legea nr. 155/2010 a poliției locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârii Consiliului Local nr. 441/20.12.2010 privind înființarea instituției publice de interes local cu personalitate juridică – Direcția Poliției Locale Timișoara, aprobarea Organigramei, a Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare;
- Hotărârii Consiliului Local nr. 368 din 26.07.2022 privind aprobarea reorganizării, schimbarea denumirii instituției, modificarea și aprobarea Organigramei, Statului de funcții, Regulamentului de Organizare și Funcționare și aprobarea coeficienților de ierarhizare a posturilor pentru Direcția Poliției Locale Timișoara;
- Dispoziției Primarului Municipiului Timișoara nr DP2025-000004/10.01.2025 privind stabilirea structurilor organizatorice coordonate nemijlocit de către Primarul, Viceprimarii și Administratorul Public ai Municipiului Timișoara.
În conformitate cu dispozițiile art. 129, alin. (7), lit. g) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul art. 139, alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Articole
Art. 1. Se aprobă modificarea şi completarea Hotarârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 87 din 16.03.2021 privind constituirea Comisiei Locale de Ordine Publică, după cum urmează:
,,Comisia Locală de Ordine Publică va avea următoarea componenţă:
Preşedinte: - Matei Creiveanu – Administratorul Public al Municipiului Timişoara;
Membri: - Comisar şef Cristian Funieru – Şeful Poliţiei Municipiului Timişoara;- Adina Pokker – Secretarul General al Municipiului Timişoara;- Attila Hajdu – Directorul General al Direcției Generale a Poliției Locale Timișoara;
- ______________ - consilier local;- ______________ - consilier local;-______________ - consilier local”
Art. 2. Se aprobă modificarea art. 2) art. 5) art. 13) și 14) din Anexa la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 87 din 16.03.2021, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei Locale de Ordine Publică, după cum urmează:
,, - art.2. Comisia Locală funcţionează în conformitate cu prevederile Legii Poliţiei Locale nr. 155/2010 şi ale prezentului regulament, în scopul asigurarii bunei desfășurări şi sporirii eficienţei Direcţiei Generale a Poliţiei Locale Timișoara.
- art.5. Componența Comisiei Locale de Ordine Publică se stabilește în baza dispozițiilor Legii Poliției Locale nr. 155/2010 prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timișoara.
- art. 13. Ședințele comisiei locale se desfășoară la sediul Primăriei Mun. Timișoara sau după caz în locația stabilită de membrii ce convoacă comisia și sunt conduse de președintele comisiei iar în lipsa acestuia de către Secretarul General al Municipiului Timișoara iar în lipsa acestuia din urmă de un membru al comisiei desemnat de președintele comisiei.
- art. 14. Şedinţa este legal constituită în prezenţa majorităţii simple a membrilor. În cazul în care nu se poate asigura această majoritate, şedinţa se va organiza, în aceleaşi condiţii, peste 3 zile, la convocarea președintelui”
Art. 3. Se aprobă actualizarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 87 din 16.03.2021, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei Locale de Ordine Publică, conform modificarilor prevăzute la art. 2) din prezenta hotărâre. Anexa actualizată face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 4. Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredințează Direcția Generală a Poliției Locale Timișoara.
Art. 5. Prezenta hotărâre se publică pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara și totodată se comunică:
- Instituției Prefectului - Județul Timiș;
- Primarului Municipiului Timișoara;
- Structurilor funcționale din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;
- Direcției Generale a Poliției Locale Timișoara;
- Membrilor comisiei;
- Mass - media locale.