Motivație
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre nr.TMI2025-053339/10.12.2025, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Dominic Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2025-054139/16.12.2025, al Serviciului Valorificare Patrimoniu, din cadrul Direcției Generale Valorificare Drepturi de Proprietate ale UAT;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 16.12.2025 - Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2025-054139/16.12.2025, al Serviciului Valorificare Patrimoniu, din cadrul Direcției Generale Valorificare Drepturi de Proprietate ale UAT;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 208/15.06.2021 - privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Procesele Verbale de avizare ale Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanțe, impozite și taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului și patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale, Comisiei pentru administrație locală, juridică, ordine publică, drepturile omului și probleme ale minorităților, Comisiei pentru cultură, știință, învățământ, sănătate, protecție socială, turism, ecologie, sport și culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere cererea înregistrată cu MTM2025-046865/04.11.2025 a Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.
Având în vedere Extrasul din Procesul Verbal al şedinţei din data de 05.11.2025 a Comisiei de Analiză a Spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă situate în imobile proprietatea Primăriei Timişoara precum şi în proprietatea Statului Român în administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara înfiinţată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr.441/2015, modificată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr.253/2023;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (1), alin (2) lit. c) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art. 196 alin. (1) lit. a) și art. 139 alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Articole
Art. 1.Se aprobă schimbarea destinației imobilului situat în Piața Traian nr. 3, SAD 1, înscris în CF nr. 420937-C1-U15 Timișoara, Top: 5746/XI, compus din spațiu comercial și două magazii, cu 9,55% p.c.g., 14,31% p.c.i. corp A, respectiv 41/434 părți din teren în folosință, având o suprafață de 70,10 mp. conform înscrierilor din cartea funciară în „Servicii de asistență socială”.
Art.2. Se aprobă darea în administrare a imobilului situat în Municipiul Timișoara, Piața Traian nr. 3, SAD 1, județul Timiș, înregistrat în evidența patrimonială a Municipiului Timișoara, cu nr. de inventar 101264.01 și valoarea de inventar 517.504,00 lei, către Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, pentru o perioadă de 5 ani, în scopul implementării proiectului cu finanțare nerambursabilă „Centru de zi de socializare și petrecere a timpului liber (tip club)”.
Art.3. Darea în administrare prevăzută la art. 2, se aprobă cu condiția obținerii finanțării nerambursabile necesare implementării proiectului, în termen de 1 an de la data adoptării prezentei hotărâri. Până la obținerea finanțării, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara va menține imobilul securizat și conservat.
Art. 4. În situația în care finanțarea nerambursabilă nu va fi obținută, dreptul de administrare acordat se retrage, iar imobilul va reveni în administrarea Municipiului Timișoara, urmând a fi valorificat potrivit dispozițiilor legale aplicabile.
Art.5. Se aprobă modelul-cadru de contract de dare în administrare, conform Anexei 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre, precum și încheierea contractului pe baza acestuia.
Art.6. Predarea imobilului se va realiza pe bază de Proces-Verbal de predare-primire, în termen de 10 zile de la semnarea contractului de dare în administrare.
Art.7. Cheltuielile de întreținere și răspunderea privind imobilul atribuit, revin Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.
Art.8. Obligațiile beneficiarului dreptului de administrare, precum și sancțiunile aplicabile în cazul nerespectării acestora, sunt cele prevăzute la art. 300 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 -privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare și în clauzele contractului de dare în administrare.
Art.9. Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri, se încredințează Direcția Generală Valorificare Drepturi de Proprietate ale UAT și Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.
Art.10. Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu și totodată, se comunică:
-Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
-Primarului Municipiului Timişoara;
-Direcțiilor, Serviciilor, Compartimentelor, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;
-Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.
-Mass-media locale.